خبرگزاری کار ایران

سکه‌های کشف شده در گورستان ابن بابویه متعلق به دوره آل بویه است

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۷۹۶

معاون میراث فرهنگی اداره کل تهران اعلام کرد: سکه‌های مکشوفه در گورستان ابن بابویه، توسط یگان حفاظت استان تهران تحویل این اداره کل شده است. از مجموع سکه‌ها تعداد ۱۴۱ سکه سالم هستند. تعدادی اندک از سکه‌ها با رسوب‌زدایی اولیه خوانده شدند که متعلق به دوران آل بویه هستند.

به گزارش ایلنا، مرتضی ادیب زاده (معاون میراث فرهنگی اداره کل تهران) گفت: با دستور دادستان محترم ری تحقیق و پی گیری موضوع کشف سکه‌ها در دستور کار مراجع انتظامی قرار گرفته است.

او بیان کرد: سکه‌ها متعلق به دوره آل بویه بوده و از نظر تاریخی به ویژه تاریخ ری در قرون اولیه اسلامی بسیار حائز اهمیت هستند. 

معاون میراث فرهنگی تهران عنوان کرد: در حال حاضر سکه‌ها تحویل امین اموال توقیفی این اداره کل شده و ضروری است کلیه سکه‌ها پاکسازی و تثبیت شوند تا علاوه بر حفاظت آن‌ها، خوانش دقیق‌تری از نوشته‌های رو و پشت سکه‌ها داشته باشیم.

ادیب زاده گفت: عرصه گورستان ابن بابویه شهر ری در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و دارای ضوابط حفاظتی است. از این رو پیرو مذاکرات و مکاتبات پیشین با اداره اوقاف ری و نیز متولیان محترم گورستان ابن بابویه اعلام می‌کنیم مطابق قانون و به منظور حفاظت از سایت تاریخی ابن بابویه، هرگونه تدفین و خاک برداری در این عرصه تاریخی بدون اخذ مجوز و نظارت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان تهران، ممنوع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز