خبرگزاری کار ایران

تهیه کننده «مختارنامه» در خاک آرام گرفت

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۹۴۱

مراسم تشییع پیکر محمود فلاح چهره ماندگار صدا و سیما و تهیه کننده پیشکسوت کشورمان، امروز سوم آبان ماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مراسم تشییع «محمود فلاح» در میان جمعی از همکاران و دوست داران وی از مقابل غسال خانه بهشت زهرا (س) برگزار و در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد.

در این مراسم، جعفری‌جلوه مدیر شبکه دو از محمود فلاح به عنوان تهیه کننده‌ای خوب، بردبار و صبور یاد کرد که نقش خود را به خوبی ایفا کرد و فردی بزرگ در میان تهیه‌کنندگان و برنامه‌سازان بود. یاد او همواره گرامی است؛ آن هم با آثار بزرگی که از خود بر جای گذاشت. بی‌تردید او بر سر خوان اهل بیت (ع) به خاطر ساخت مختارنامه روزی می‌خورد و جاودان خواهد ماند. 

در ادامه پسر آن مرحوم گفت: محمود فلاح بهترین پدر و مردی بود که در زندگی‌ام دیدم. برای تمام کارمندان بهترین رئیس و بزرگترین مردی بود که من دیدم و فکر نکنم دیگر چنین مردی به دنیا بیاید. در چند روز پایانی عمر، ما به بهبودشان امید داشتیم؛ اما در نهایت پدر ایست قلبی کرد و بر اثر آب آوردن ریه و مشکل تنفسی قلبی درگذشت. 

او در ادامه تصریح کرد: پدر من سر «مختارنامه» دو بار سکته کرد؛ شاهد بودم که چقدر جانش را سر مختار گذاشت و من بسیار دوستش داشتم. 

نوه آن مرحوم نیز گفت: قلب او بزرگ و دغدغه‌اش دیگران بودند. من به او افتخار می‌کنم چون اسمش همیشه ماناست. 

در ادامه عزیز آزادی دوست محمود فلاح گفت: من و او از سال ۵۰ در گروه رپرتاژ و فنی صدا و سیما با هم بودیم؛ او در اوج انقلاب یکی از خدمتگزاران و مسئولان کانال انقلاب بود. وی از مدیران متخصص بود، قبل از انقلاب و بعد از انقلاب امثال محمود فلاح توانستند سازمان را اداره کنند. محمود مانند برادر خوانده من بود و نوه‌هایش مرا عمو صدا می‌کنند. او در روز ۱۶ ساعت در سازمان می‌ماند. 

مونا فلاح دختر آن مرحوم نیز گفت: پدر تمام دغدغه‌اش خوبی به دیگران بود. می‌دانم اگر کرونا نبود، جمعیت زیادی اینجا بودند و من قول می‌دهم بعد از پایان کرونا مراسمی درخور شأن او برگزار کنم. «مختارنامه» آخرین کار سنگین او بود. پدر از سال ۴۷ وارد تلویزیون شد و مدیر پشتیبانی و صدا بود و مانند آچار فرانسه سازمان را می‌چرخاند. من زمان جنگ اصلاً او را نمی‌دیدم؛ شب‌ها مشعول هماهنگی اخبار و شبکه‌ها بود. تمام تجارب پدر در سازمان به درد می‌خورد.

خاکسپاری مرحوم فلاح با توجه به شرایط ویژه کرونایی و به منظور رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی و پیشگیری از شیوع بیماری، فقط با حضور خانواده و بستگان درجه یک آن مرحوم برگزار شد. 

قرار است پس از اتمام و شکست کرونا، مراسم یادبود و بزرگداشتی در شأن این چهره ماندگار صداوسیما برگزار خواهد شود. 

جعفری جلوه مدیر شبکه دو سیما؛ حمید خواجه نژاد مدیر روابط عمومی معاونت سیما و… از جمله حاضران در این مراسم بودند. 

محمود فلاح تهیه کننده باسابقه تلویزیون و سریال‌هایی چون مختارنامه، تفنگ سرپر و… و مدیرکل اسبق تولید صداوسیما بود که در جریان بازگشت امام خمینی (ره) به ایران و سخنرانی تاریخی در بهشت زهرا، نقشی محوری در پوشش تصویری مراسم ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ داشت. بعد از انقلاب، محمود فلاح در بخش‌های مختلف سازمان صداوسیما به فعالیت پرداخت و سال‌ها مدیرکل تولید این سازمان بود. 

تجهیز و اعزام ده‌ها گروه به خطوط مقدم در زمان جنگ تحمیلی از جمله کارهای اوست. فلاح در سال ۷۵ بازنشسته شد، اما به همکاری‌اش با سازمان در قالب مشاور و تهیه کننده ادامه داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز