خبرگزاری کار ایران

سرمایه‌گذاران سراغ غار نمکی گرمسار رفتند

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۰۳۳

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از انجام سرمایه‌گذاری کانون اتومبیلرانی و جهانگردی در غار نمکی گرمسار خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی جمال (مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان) در کارگروه گردشگری شهرستان گرمسار، گفت: انجام سرمایه‌گذاری در غار نمکی گرمسار از تاکیدات وزیر میراث و گردشگری است و اجرایی شدن آن نیاز به حمایت تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط دارد.

او با تاکید بر اینکه فرودگاه بلند پرواز ایوانکی می‌تواند نقش مهمی در توسعه گردشگری گرمسار داشته باشد، افزود: انجام پرواز تفریحی از ایوانکی به سایر نقاط ازجمله قصر بهرام، سمنان و… از برنامه‌ها ست.

جمال خواستار فعال شدن کانون ملی گردشگری و توجه ویژه به کارگروه مهر و میراث در گرمسار شد و گفت: این کارگروه نقش موثری در رفع مشکلات دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان از برگزاری فم تور رسانه‌های موثر در گرمسار و پس از کاهش شیوع کرونا خبر داد.

او بیان کرد: چهار پروژه مهم از جمله مجموعه گردشگری سنتی، سفره خانه سنتی و… در گرمسار در دست اجراست و موافقت اصولی ۱۴ پروژه صادر شده است.

جمال بابیان اینکه تدوین طرح جامع گردشگری در مراحل پایانی است، گفت: «طرح گردشگری شهرستان‌ها در این طرح جامع دیده شده است.»

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمسار نیز گفت: «۷۰ اثر ثبتی در ایوانکی وجود دارد و بخشی از آثار داخل شهر هستند و مالک خصوصی دادند و در امر مرمت این آثار دچار مشکل هستیم.»

مهوش کمالی با اشاره به اینکه کاروانسرای ایوانکی توسط بخش خصوصی در حال مرمت است، افزود: «سرمایه‌گذار بخش خصوصی متقاضی سرمایه‌گذاری در نمونه گردشگری بهورد است و این منطقه از قابلیت بالایی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است.»

او از مرمت جاده سنگفرش و کاروانسرای قصر بهرام خبر داد و گفت: «هشت کارگاه صنایع دستی در گرمسار فعال است.»

فرماندار گرمسار نیز در این جلسه گفت: «گرمسار، ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی و گردشگری قابل توجهی دارد.»

سعید متقی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در حوزه‌های گردشگری و…انجام شده است، افزود: «این دستاوردها زمینه ساز مهاجرت معکوس به شهرها را فراهم کرده است.»

در این جلسه پرونده‌های پروژه‌های سرمایه‌گذاری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در گرمسار بررسی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز