خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

چرا یک خوشنویس دبیر جشنواره تجسمی فجر شد؟ / صندوق‌آبادی: حق خوشنویسان است که جایگاهی در جشنواره داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۹۲۳

دبیران ‌‌سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از سوی معاون هنری وزارت فرهنگ ‌‌و ارشاد اسلامی منصوب شدند. باتوجه به آنکه در آخرین سال حضور سیدمجتبی حسینی در این سمت، یک خوشنویس به عنوان دبیر جشنواره معرفی شده شائبه‌هایی ایجاد کرده است اما دبیر جشنواره می‌گوید این انتصاب از طریق شورای سیاستگذاری صورت گرفته است و بس.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انتخاب "علی‌اشرف صندوق‌آبادی" به عنوان دبیر ‌‌سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر و "احمد وکیلی" به عنوان دبیر هنری و کیوریتور بخش چاپ دستی این جشنواره توسط معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شائبه‌هایی برای سیدمجتبی حسینی و علاقمندی‌اش به خوشنویسی به وجود آورد تا آنجا که گفته شد وی قصد دارد آینده کاری خود در انجمن خوشنویسان ایران را تضمین کند از همین رو قائم‌مقام این انجمن را به عنوان دبیر بزرگ‌ترین رویداد هنرهای تجسمی سال منصوب کرده است؛ موضوعی که قائم مقام انجمن خوشنویسان ایران آن را با صراحت رد کرده و می‌گوید که این انتصاب ازسوی شورای سیاستگذاری جشنواره صورت گرفته است.

علی‌اشرف صندوق‌آبادی به ایلنا گفت: چندین سال است که شاهد حضور سیدمحمد مجتبی حسینی به عنوان معاون وزیر در مجموعه وزارت ارشاد هستیم و در این مدت چندین جشنواره هنرهای تجسمی فجر برگزار شده است. در این سال‌ها شاهد حضور هنرمندانی از رشته‌های دیگر در جشنواره تجسمی فجر بودیم اما امسال بر اساس نظر و رای شورای سیاستگذاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر که شامل هنرمندانی از تمام رشته‌ها است، یک خوشنویس به عنوان دبیر این جشنواره منصوب شد. در واقع می‌توان گفت این انتصاب بر اساس نظر و سلیقه معاون امور هنری نبوده است. 

 او ادامه داد: ۱۲ سال است که هیچ خوشنویسی به عنوان دبیر جشنواره هنرهای تجسمی فجر معرفی نشده است لذا این حق خوشنویسان است که باتوجه به آن که بزرگترین نهاد مدنی هنری را در کشور به خود اختصاص داده‌اند، بتوانند جایگاهی را در جشنواره هنرهای تجسمی فجر داشته باشند. تاکید می‌کنم این انتخاب بر اساس نظر و رئیس شورای سیاستگذاری بوده و سیدمجتبی حسینی هیچ رایزنی با انجمن خوشنویسان در خصوص این انتصاب نداشته است. 

صندوق آبادی با تاکید براینکه اصلا مهم نیست چه کسی دبیر جشنواره هنر تجسمی فجر باشد، یادآور شد:  دبیر صرفا یک هماهنگ‌کننده است. مجموعه شورای سیاستگذاری که هر کدام یکی از هنرمندان نام آور در عرصه هنرهای تجسمی است، در کنار کادر اجرایی با تجربه قطعا این کار را دنبال خواهند کرد. 

وی افزود: حضور خوشنویسان در جشنواره تجسمی فجر یک خلاء بود که امسال توسط حسینی پر شد. من حتی از اینکه آیا در سال‌های گذشته پیشنهاداتی برای انتصاب یک خوشنویس برای دبیری جشنواره هنرهای تجسمی فجر مطرح می‌شد یا خیر بی‌اطلاع هستم. هدف ما خدمت به حوزه فرهنگ و هنر است تا بتوانیم در کنار سایر هنرمندان گامی را به جلو پیش برانیم.

او در خصوص برنامه‌هایی که به عنوان دبیر جشنواره هنرهای تجسمی فجر برای سیزدهمین دوره این جشنواره درنظر دارد نیز گفت: تمام هنرمندان دوست دارند در در حوزه هنر علاوه بر رسیدن به ارتقای کیفی به ارتقای کمی نیز دست یابند. در جشنواره هنرهای تجسمی فجر بحث حضور تمام هنرها است و نگاه آن نیز ارتقای تمام هنرهای تجسمی است. هنری که در حوزه فرهنگ، هنر و مجموعه کشور تاثیرگذار باشد. قطعاً برای رسیدن به این هدف برنامه‌های مناسبی را تدارک خواهیم دید و سعی‌مان بر آن است تا از همه هنرمندان صاحب‌نام در عرصه‌های مختلف هنرهای تجسمی بهره‌مند شویم. هرچند در شورای سیاستگذاری این جشنواره شاهد حضور افراد صاحب‌نام در رشته‌های مختلف هستیم.

 صندوق آبادی تصریح کرد: سعی ما بر آن است تا از بزرگان همه هنرها، بدون در نظر گرفتن نگاه و اندیشه‌ای خاص در جشنواره هنرهای تجسمی فجر بهره‌مند شویم و آثار خلاق و خوبی را در این جشنواره به نمایش بگذاریم. برگزاری برنامه‌های جنبی نیز در در برنامه‌های آتی ما قرار دارد. هدف ما تقویت همه هنرها در عرصه تجسمی و توجه به هنرهای جدید و رسانه‌های جدید است.

 این پیشکسوت خوشنویسی در پاسخ به سوالی مبنی بر ارزیابی برگزاری ۱۲ دوره از جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: هر سال را باید متناسب با شرایط حاکم در آن سال مقایسه کرد. اما می‌توانم بگویم روند برگزاری جشنواره را مثبت می‌بینم و امیدوار هستم امسال با اجرای برنامه‌های جنبی مناسب و سیاستگذاری‌هایی که در نظر داریم بتوانیم توفیقاتی بیشتر از سال گذشته را داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز