خبرگزاری کار ایران

یک نمایشگاه متفاوت از ورقه‌های پستی و اقلام فیلاتلیک

asdasd
کد خبر : ۹۸۰۱۴۱

نمایشگاه ورقه‌های پستی و اقلام فیلاتلیک ایران امروز به مناسبت روزجهانی پست با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه ورقه‌های پستی و اقلام فیلاتلیک ایران برای نخستین بار در کشور و با نمایش آثار سام شمس آبادی مدیر انجمن آریا فیلاتلیک برگزار می‌شود.

مجموعه‌ای که در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته شامل کارت پستال‌هایی مربوط به ۱۰۰ تا ۱۲۰ سال پیش و دربرگیرنده تمامی آثار دوره قاجار با موضوعاتی از قبیل رجال، پادشاهان، نظامیان، پلیس، زنان، کودکان، کسبه و تجار، معماری ایرانی و خارجی، خوراک و پوشاک، مدارس، مذهب، تهران‌شناسی و مشروطه است.

تعدادی از مجموعه داران از سراسر کشور، برای به نمایش گذاشتن سایر اقلام فیلاتلیک از قبیل تمبر، نامه، پاکت نامه‌های مهر خورده و استفاده شده، کارت پستال‌های تصویری، بارنامه، اسناد پستی، پست کارت، پاکات مهر روز و… در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

 فیلاتلیک عرصه‌ای است که هر چیزی را اعم از تمبر، پاکتِ نامه و پست‌کارت، اسناد پستی، بارنامه، لفافه و اسناد قدیمی که مربوط به دنیای پست و تلگراف باشد، در بر می‌گیرد.

نمایشگاه ورقه‌های پستی و اقلام فیلاتلیک ایران هرساله در کشور‌های مختلف توسط شرکت‌های پست و فعالان حوزه تمبربصورت ملی و بین المللی برگزار می‌شود.

ویژگی بارز نمایشگاه ورقه‌های پستی و اقلام فیلاتلیک ایران این است که با مشاوره پژوهشگران به صورت موضوعی، دوره‌ای و منطقه جغرافیایی برگزار می‌شود.

نمایشگاه ورقه‌های پستی و اقلام فیلاتلیک ایران، از ۱۹ تا ۲۳ مهر ماه ۱۳۹۹ از ۱۰ صبح تا ۱۸در موزه ارتباطات دایر است.

تور مجازی این نمایشگاه نیز در فضای مجازی، از طریق پلتفرم‌های مختلف برای همگان فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز