خبرگزاری کار ایران

عزاداری مسلمانان جزیرۀ زنگبار در اربعین امام حسین(ع)

asdasd
کد خبر : ۹۷۹۶۰۳

مسلمانان در جزیرۀ توریستی زنگبار، شامل گروه‌های شیرازی، بلوچ، شوشتری، کازرونی، خوجه‌های دوازده امامی، بُهره‌ها (شاخه ای از اسماعیلیه)، هرساله در مراسم اربعین امام حسین (ع) که آنرا "چهلم" می‌نامند شرکت می‌کنند.

به گزارش ایلنا، مرتضی رضوانفر (عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث و گردشگری) با اشاره به آنکه مسلمانان جزیرۀ زنگبار در اربعین امام حسین(ع) عزاداری میکنند، گفت: حتی مسیحیان و هندوها نیز در این بزرگترین آیین مذهبیِ مسلمانان جزیره را همراهی می‌کنند.

او با اشاره به مراسم چهلم در "تعزیه‌خانۀ" حضرت ابوالفضل العباس (ع) در این منطقه گفت: در این نوع سینه‌زنی که مردم آنرا "عزاداری بوشهری" می نامند، علم هایی که پیش از ایام محرم برپا کرده‌اند، مجددا جمع کرده و مانند پیکر امام حسین(ع) تشییع می‌کنند.

رضوانفر با بیان اینکه  عزاداران در این مراسم  نوحه‌هایی به زبانهای سواحیلی، هندی و فارسی می خوانند خاطرنشان کرد: در حسینیه‌ها(محفلها و امام‌باره‌ها) از کتیبه‌های پارچه‌ای محتوی عبارات انگلیسی، هندی، سواحیلی و فارسی خصوصا ترجیع بند محتشم کاشانی استفاده می شود.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در پایان اظهار داشت : مراسم چهلم، سه روز به طول می‌انجامد و شب آخر با تجمع در "ماتم خانه" به اتمام می رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز