خبرگزاری کار ایران

"عبدالقادر گیلانی: زندگانی، آثار، دیدگاه‌ها" منتشر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۷۳۲۸۸

کتاب «عبدالقادر گیلانی: زندگانی، آثار، دیدگاه‌ها» نوشته دلاور گورر و با ترجمه داود وفایی توسط انتشارات مولی منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالقادر گیلانی از مفاخر ایران و جهان اسلام است. او در سال ۴۷۰ هجری در خطه گیلان به دنیا آمد و در سال ۵۶۱ در بغداد از دنیا رفت. ابن‌عربی (متوفی ۶۳۸) از او و ابوالسعود، از مریدان مشهور او، بارها در فتوحات به نیکی و بزرگی یاد می‌کند. طریقت قادریه، منسوب به عبدالقادر گیلانی، از جریان‌های صوفیانه فراگیر در جهان اسلام به شمار می‌رود. قادریه با تمام شاخه‌هایی که دارد، آموزه‌های عرفانی عبدالقادر، معروف به غوث اعظم را در سیر و سلوک سرمشق خود قرار می‌دهد. این طریقت امروزه در مناطق متعددی از جهان اسلام به عنوان جریانی تاثیرگذار حضور دارد و پیروان پرشماری را حول اندیشه‌های شیخ گرد آورده است.

کتاب حاضر شامل سه بخش اصلی است: در بخش ارزیابی منابع، منابع و ماخذی که در کتاب مورد استفاده بوده، توضیح داده شده است. در بخش اول، سیر مختصر عرفان با نگاهی به دوران زندگی عبدالقادر گیلانی بیان می‌شود‌. آنگاه به بررسی زندگانی، آثار، کتاب‌های منسوب به او و مناقب‌نامه‌های مرتبط و پژوهش‌های اخیر پرداخته‌ایم. در بخش دوم با استفاده از آثار عبدالقادر گیلانی، دیدگاه‌های عرفانی او طرح شده است. موضوع بخش سوم "قادریه" است، که نحوه گسترش این طریقت، شاخه‌ها، اصول، آداب و ارکان آن مطرح می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز