خبرگزاری کار ایران

خاطرات کاخ سفید در کتاب «اتاقی که در آن اتفاق افتاد»

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۰۳۸

جان بولتون بخشی از خاطرات کاخ سفید را در کتاب «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» به رشته تحریر در آورده که توسط وحیدرضا نعیمی، جواد بقایی‌نژاد و اکبر خلیفه‌ای ترجمه و سازمان انتشارات جاویدان آن را منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» این روزها توسط وحیدرضا نعیمی، جواد بقایی‌نژاد و اکبر خلیفه‌ای ترجمه و توسط سازمان انتشارات جاویدان روانه بازار کتاب شده است.

شاید در ظاهر عنوان کتاب اشاره‌ای به آوازی در فیلم موسیقیایی همیلتون تولید سال ۲۰۲۰ داشته باشد که به گروکشی و فشار رییس جمهور برای عمل کردن می‌پردازد. آواز همیلتون با عنوان اتاقی که در آن اتفاق می‌افتد، شامل این شعر است: هیچ کسی واقعا نمی‌داند چگونه بازی می‌کنند، هنر بده بستان، چگونه سوسیس تولید می‌شود، فقط فرض می‌کنیم که اتفاق می‌افتد، اما هیچ کس دیگری درون آن نیست، در اتاقی که اتفاق می‌افتد.

کتاب «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» در ۱۵ فصل تنظیم شده و شامل خاطرات ۱۸ ماهه حضور جان بولتون، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس ‌جمهور آمریکا است. بیشترین کشوری که در کتاب جان بولتون نام آن ذکر شده، ایران است که بیش از ۳۷۲ بار تکرار شده است. همچنین در این کتاب بولتون آورده است: درباره ایران از ترامپ خواستم به طرح خود برای خروج  از توافق هسته‌ای سرعت بدهد، چون توسل به گزینه نظامی علیه برنامه هسته‌ای ایران شاید تنها راه‌حل پایدار باشد.

«راه طولانی به سمت دفتری در بال غربی کاخ سفید»، «"امان ندهید! " و سگان جنگ را رها کن»، «آمریکا از بند می‌رهد»، «سفر سنگاپور»، «داستان سه‌شهر: نشست‌ در بروکسل، لندن، و هلسینکی»، «ناکام گذاشتن روسیه، دور انداختن پیمان ای ان اف»، «ترامپ در سوریه و افغانستان دنبال راه خروج می‌گردد و نمی‌تواند آن را پیدا کند!»، «هرج و مرج به منزله سبک زندگی»، «ونزوئلای آزاد»، «غرش چین»، «اقامت در هتل هیلتون هانوی و وقت استراحت در پانمونجوم»، «ترامپ راهش را گم می‌کند و سپس خود را می‌بازد»، «از ماموریت ضدتروریستی در افغانستان تا گریز از مهلکه کمپ دیوید»، «پایان صلح و صفا» و «سخن آخر» فصل‌های پانزده گانه این کتاب را تشکیل می‌دهند.

بعد از انتشار کتاب «اتاقی که در آن اتفاق افتاد»، دونالد ترامپ در واکنش به کتاب بولتون در یک توییت نوشت: کتاب بسیار خسته‌کننده جان بولتون دیوانه (نیویورک تایمز) از دروغ و داستان‌های دروغ ساخته شده است. همه چیز درباره من خوب گفته شده بود تا روزی که من او را اخراج کردم. یک احمق ملال آور و بدخلق که فقط خواهان جنگ بود. او هرگز سرنخی پیدا نکرده است.

وی همچنین در توییت دیگری نوشت: رییس جمهور بوش نیز او را اخراج کرد. بولتون بی کفایت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز