خبرگزاری کار ایران

برنامه های تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی برای ماه صفر و اربعین تابع ستاد ملی مقابله با کرونا است

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۵۸۳

مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به برگزاری مناسب فعالیت های تبلیغی در ایام تابستان و ماه محرم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، گفت: در خصوص ماه صفر و اربعین همچنان ما تابع ستاد ملی مقابله با کرونا و دستورالعمل های صادر شده از سوی این ستاد خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین یحیی کمال در گفت و گویی به تشریح چگونگی انجام فعالیت‌های تبلیغی ایام تابستان و ماه محرم ۹۹ در دفتر تبلیغات اسلامی پرداخت و با تشکر از ملت ایران در رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی در زمان برگزاری مجالس عزاداری سیدالشهدا (ع)، این حرکت را مایه عزت عزاداران حسینی دانست.

وی با اشاره به فعالیت‌های تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در ماه محرم گفت: این اداره کل به لحاظ ظرفیت مبلغان بیش از ۴۵ هزار پرونده تبلیغی برای مبلغان و بیش از ۵۰۰ گروه تبلیغی متشکل از مبلغان توانمند و جهادی را برای استان‌ها و شهرستان‌های کشور ساماندهی کرده است و در مناسبت‌ها از این ظرفیت ارزشمند استفاده می‌کند.

وی در ادامه گفت: فصل تابستان به جهات مختلف یکی از بهترین فصل‌های تبلیغی در دفتر تبلیغات اسلامی محسوب می‌شود؛ مهمترین این جهات، تعطیلی مدارس و فارغ البال بودن جوانان و دانش آموزان و فراهم بودن تبلیغ دانش آموزی و مدت نسبتاً خوب زمان تبلیغ است که معمولاً تا ۴۵ روز مبلّغ در کنار مخاطبان حضور داشته و فرصت زیادی برای ارائه برنامه‌های تبلیغی دارد.

وی یادآور شد: در تابستان سال جاری و با توجه به شیوع ویروس کرونا، ما متعهد به اجرای پروتکل‌ها و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در کشور بودیم و تلاش کردیم از ظرفیت فضای مجازی و مبلغان توانمند در این عرصه، مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی و نیز تبلیغ نخبگان تبلیغی در رسانه استفاده کنیم و همچنین در مناطقی که امکان تبلیغی حضوری و چهره به چهره فراهم بود، مبلغان مستقر در همان مناطق به کارگیری شدند.

وی با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در ماه محرم گفت: تقریباً دو ماه قبل از فرارسیدن محرم جلسات هماهنگی و برنامه ریزی، با همکاران اعزام در دفتر تبلیغات اسلامی و نیز نهادهای تبلیغی کشور از جمله سازمان‌های محترم تبلیغات اسلامی کشور و سازمان تبلیغات اسلامی مرکز برگزار کردیم و جدول زمان‌بندی اعزام‌ها تعریف و در زمان مناسب به اطلاع مبلغان گرامی رسانده شد؛ متعاقب این اقدامات، دو هفته قبل از فرارسیدن محرم، سامانه سمتا به عنوان سامانه اعزام دفتر تبلیغات اسلامی آماده دریافت درخواست‌های مبلغ از سوی نهادهای تبلیغی و مبلغان و گروه‌های تبلیغی فعال شد و تقریباً یک هفته قبل از محرم همکاران بنده اقدام به صدور حکم تبلیغی برای مبلغان و گروه‌های تبلیغی نمودند.

کمال افزود: در محرم سال جاری موضوع مهم دیگری نیز به موضوعات یاد شده اضافه شد و آن، مسئله شیوع ویروس کرونا و توصیه به افراد جامعه جهت رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و نیز پاسخ به شبهات جدید مخاطبان که در اثر این ویروس و همچنین دشمنان اسلام طراحی و اشاعه پیدا کرده است.

وی با اشاره به ماه صفر و مراسم اربعین گفت: در خصوص ماه صفر و اربعین همچنان ما تابع ستاد ملی مقابله با کرونا و دستورالعمل‌های صادر شده از سوی این ستاد خواهیم بود؛ تلاش خواهیم کرد که برنامه‌های تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با مصوبات ستاد ملی کرونا هماهنگ باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز