خبرگزاری کار ایران

آلبوم «این سو و آن سو» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۶۲۴

آلبوم موسیقی ایرانی «این سو و آن سو» اثر تازه‌ای از محمد نصرتی، مسعود جاهد و فاروق آزادیان، توسط مؤسسه فرهنگی و هنری «خورشید آهنگ پارسی» روانه بازار موسیقی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آلبوم موسیقی ایرانی «این سو و آن سو» اثر تازه‌ای از محمد نصرتی، مسعود جاهد و فاروق آزادیان، توسط مؤسسه فرهنگی و هنری «خورشید آهنگ پارسی» روانه بازار موسیقی شد.

این اثر در قالب ۷ قطعه به عناوین «رنگ ابوعطا-حسن کسایی»، «پیش درآمد دشتی-رضا محجوبی»، «تمرین دشتی-ابوالحسن صبا»، «پیش درآمد ماهور-درویش خان»، «رنگ ماهور-درویش خان»، «رنگ دشتی-حبیب سماعی»، «زرد ملیجه، در قفس-ابوالحسن صبا» ساخته و پرداخته شده است که مسعود جاهد (نی) و فاروق آزادیان (تار و سه تار) به هنرنمایی پرداخته‌اند و البته در قطعه آخر، سامان احتشامی نیز به عنوان نوازنده پیانو حضور و همکاری داشته است.

در بخشی از بروشور اثر درباره آن آمده است:

«نام این آلبوم را گذاشتیم: این‌سو و آن‌سو، زیرا این‌سو، اینجا در این زمان ماییم نسل امروز که وارث و میراث‌دار گذشتگانیم و گاهی به آن متکی می‌شویم و گاهی هم از آن گریز می‌زنیم و هر از گاهی احساس خود بودن می‌کنیم. در مقابل و در آن‌سوی ما، نسل دیروز گذشتگانی‌اند بی‌بدیل که خالق آثار ماندگارند، آثاری که هنوز بوی تازگی می‌دهند و وقتی کنار کارهای جدید قرار می‌گیرند، در قیاس یک سرو گردن بالاترند. این سطح هنری از سر اتفاق نیست، بلکه زاییده یک اندیشه و جریان فکری است، به همین دلیل ما موسیقیدانان امروز با این منبع و آثار هنری با احترام برخورد می‌کنیم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز