خبرگزاری کار ایران

سندهایی از دوران صفویه تا دست‌خط هاشمی رفسنجانی به کتابخانه ملی اهدا شد

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۹۵۸

رئیس اداره اسناد خریداری و اهدایی سازمان اسناد و کتابخانه ملی از اهدای ۴۸ مجموعه سند نظیر فرمان‌های دوره صفویه و دریافت اصل دفاتر دست نویس مذاکرات شورای انقلاب اسلامی همراه با دست خط آیت الله هاشمی رفسنجانی به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران خبر داد.

به گزارش ایلنا، سکینه خراج رئیس اداره اسناد خریداری و اهدایی اداره کل فراهم آوری و ارزشیابی اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی با اعلام این خبر در تشریح جزئیات اسناد اهدایی گفت: از سال ۱۳۹۴ تا سال گذشته بیش از ۴۸ مجموعه سند اهدایی از منابع و افراد مختلف دریافت شد که این اسناد به تفکیک هر سال در پنج سال اخیر به سازمان اهدا شده است.

وی درباره ارزش اسناد اهدایی دریافتی توضیح داد: فرامین قدیمی از جمله مجموعه‌های اهدایی هستند که در سال ۱۳۹۶ به سازمان اهدا شده است.

خراج درباره شاخص‌ها و اهمیت تنظیم ردیفی مجموعه‌های دریافتی گفت: براساس شاخص‌های اختصاصی و تنظیم ردیفی مجموعه‌های دریافتی، به خروجی مهم می‌توان دست یافت. نخست  ارزش‌گذاری اسناد است که با عدالت بیشتری مورد بررسی قرار می‌گیرد. دیگر اینکه کار کارشناسی نسخه شناسان و سند پژوهان تسهیل می‌شود و در نهایت در استفاده از بودجه بیت المال در مرحله خرید اسناد، بیشترین دقت و صرفه جویی مالی صورت می‌گیرد.

رئیس اداره اسناد خریداری و اهدایی سازمان اسناد و کتابخانه ملی در پایان به عناوین اسناد اهدایی اشاره  کرد و گفت: از مهم‌ترین این اسناد می‌توان به مجموعه فرمان‌های مربوط به دوره صفویه و ۱۳جلد دفاتردست نویس شرح صورتجلسات شورای انقلاب اسلامی همراه با دستخط آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، انواع فرامین، احکام، وقف‌نامه‌ها، گزارش‌ها و اطلاعیه‌ها، عقدنامه‌ها، عکس، شجره‌نامه، انواع کارت و کارت پستال، پوستر، نقشه، نوارهای کاست، انواع تمبر و پاکت، برگه‌های مینیاتوری و سایر اسناد و مدارک ارزشمند و تاریخی اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز