خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهم‌‌نامه میان انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس با ادارۀ کل ارشاد کرمان

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۵۲۵

تفاهم‌نامۀ همکاری انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و ادارۀ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان با هدف برگزاری دومین جشنوارۀ ملی تئاتر سردار آسمانی و با هدف پاسداشت نام و یاد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی منعقد شد.

به گزارش ایلنا، در جلسه‌ای که صبح دیروز در محل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و با حضور (سید محمدیاشار نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح)، علیزاده (مدیرکل ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان)، حمید نیلی (مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس)، وحید محمدی (معاون هنری و سینمایی ادارۀ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان)، مازیار رشیدصالحی (مدیر مالی انجمن هنرهای نمایشی استان کرمان)، امیرحسین شفیعی (مدیر تماشاخانۀ سرو)، محمد محمدی (مدیر روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح) و جواد تمدنی (مدیر روابط عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس) برگزار شد، تفاهم‌نامۀ همکاری به‌منظور برگزاری باشکوه دومین دورۀ جشنوارۀ ملی تئاتر سردار آسمانی منعقد و امضا شد و طرفین بر لزوم همکاری‌های فی‌مابین برای برپایی هرچه بهتر این رویداد فرهنگی تاکید کردند.

بسیج حداکثری امکانات استان کرمان در بزرگداشت مقام شامخ شهید سلیمانی

علیزاده مدیرکل ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این دیدار گفت: پس از شهادت سردار سلیمانی، کارگروه‌های منظم و ستادی برای پاسداشت نام و یاد این سردار رشید اسلام در استان تشکیل شد و تمامی نهادها و ارگان‌های استانی اعم از امام جمعه و نمایندۀ ولی فقیه در استان کرمان، فرماندۀ سپاه ثارالله استان کرمان، استاندار کرمان و بنیاد شهید در کنار سایر مراکز استانی پای کار آمدند و بدین منظور کمیته‌های مختلفی از جمله کمیتۀ فرهنگی و هنری تشکیل گردید.

رونمایی برخط(آنلاین) از پوستر جشنواره توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارسال فراخوان به سراسر کشور و همچنین تعامل و تشکیل جلسات متعدد با هنرمندان تئاتر استانی از جمله اقداماتی بود که بحمدالله با کار رسانه‌ای خوب و مطلوب، انعکاس ویژه‌ای داشت.

علیزاده همچنین از آمادگی استان برای حضور حداکثری در این رویداد فرهنگی خبر داد و برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد اظهار امیدواری کرد.

وجود ظرفیت بین‌المللی جشنوارۀ تئاتر سردار آسمانی در آینده

در ادامۀ این جلسه حمید نیلی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و دبیر هفدهمین جشنوارۀ تئاتر مقاومت ضمن سخنانی گفت: شخصیت عظیم و متعالی حاج قاسم و نوع شخصیت و کاراکتر این اسوۀ بی‌بدیل جبهۀ مقاومت به گونه‌ای است که آوازۀ مقاومت و پایداری ما را فرامرزی کرده و تصاویر این شهید والامقام در سطح بین‌الملل و حتی در ایالات متحده آمریکا در اهتزاز است. این جشنواره می‌تواند بستری باشد تا نام و یاد این شهید عزیز در عرصۀ بین‌الملل و جهانی نیز در قالب آثار ماندگار هنری، ابدی و جاوید شود.

نیلی همچنین از همکاری و تلاش‌های ادارۀ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان در برگزاری نخستین دورۀ این جشنواره تقدیر کرد و افزود: این جشنوارۀ ملی می‌تواند با هدف تمرکززدایی از تهران و محافل جنبی، باعث ایجاد جریان و بستری مناسب برای هنر متعهد انقلاب باشد.

کار برای حاج قاسم سلیمانی برای روایت فتح مایۀ خیر و برکت است

در پایان این دیدار دکتر سید محمدیاشار نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح طی سخنانی گفت: کار برای حاج قاسم سلیمانی مایۀ برکت است و افتخاری است برای مجموعۀ روایت فتح که بتوانیم از این سفرۀ سرشار از نور و معنویت بهره‌ای ببریم.

وی افزود: در تمامی سخنان مقام معظم رهبری پس از شهادت سردار سلیمانی علاقه وافر ایشان به این شهید بزرگوار موج می‌زند و این علاقۀ رهبر انقلاب به فرماندۀ خستگی‌ناپذیر جبهه‌های مقاومت برای ما حاوی این پیام است که کارهای بزرگ از اندیشه‌های بزرگِ آدم‌های بزرگ نشات میگیرد، نه با امکانات مادی و دنیوی.

رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح در ادامه گفت: موضوع مهم دیگری که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره کردند این بود که برای شخصیت‌های متعالی و برجسته‌ای همچون شهید سلیمانی باید کاری در شان این شهدا صورت گیرد و گاهی شاهدیم که آثار هنری هرچند با نیت خالصانه اما با عمق هنری اندک برای این مفاخر تولید می‌شود که باید به جد از این کار پرهیز و اجتناب شود.

دکتر نادری در خاتمه حضور و ورود انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس را در این حوزه، مرتفع‌کنندۀ این نقیصه دانست و گفت: خوشبختانه ورود انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در آثار هنری نمایشی با مضامین ارزشی و صیانت هنری این انجمن از این جریان فراگیر در سطح کشور، اطمینان خاطری را برای تئاتر کشور ایجاد می‌کند که سرمایه‌ای بسیار گرانبها و ارزشمند است. باید به یاد داشته باشیم که هیچ ابزاری برای ماندگاری یاد و نام شهدا ارزشمند‌تر و کارآمدتر از هنر نیست و باید در این راه با تولیدات قوی، اثربخش و فاخر با اقتدار گام برداریم.

دومین دوره جشنواره ملی تئاتر «سردار آسمانی» در سه بخش صحنه‌ای، خیابانی و نمایشنامه‌نویسی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، از یکم تا ششم دی‌ماه سال جاری و به میزبانی استان کرمان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز