خبرگزاری کار ایران

دهمین دفتر نمایندگی انجمن سواد رسانه‌ای ایران؛ البرز به خانواده بزرگ سواد رسانه‌ای پیوست

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۴۳۲

دهمین دفتر نمایندگی انجمن سواد رسانه‌ای ایران در استان البرز رسما آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا، معاون روابط عمومی انجمن سواد رسانه‌ای ایران خبر داد: با صدور مجوز رسمی از سوی وزارت کشور، دهمین دفتر نمایندگی انجمن سواد رسانه‌ای ایران در استان البرز با مدیریت "حامد توکل" آغاز به کار کرد و از این پس شاهد فعالیت‌های علمی و تخصصی استان البرز با مرکزیت کرج در عرصه سواد رسانه‌ای خواهیم بود.

راحله حقیقی با بیان این مطلب افزود: تا کنون ۲۱ استان برای اخذ دفتر نمایندگی انجمن سواد رسانه‌ای ایران به وزارت کشور معرفی شده‎اند که از این تعدا مجوز فعالیت ۱۰ استان قم، یزد، کرمان، مرکزی، خوزستان، سمنان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، بوشهر و البزر صادر شده است.

حقیقی با اشاره به اینکه حدود یک سال است که انجمن سواد رسانه‌ای ایران اقدام به تاسیس دفاتر استانی انجمن کرده تصریح کرد: در یکسال اخیر موضوع آموزش مهارت‌های سواد رسانه‌ای به خصوص آموزش مربیان سواد رسانه‌ای مدارس از اولویت‎های تاسیس دفاتر استانی انجمن در سراسر کشور بوده است و دفاتر نمایندگی انجمن با همکاری ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها عملکرد قابل توجهی در ارتقاء سطح علمی مدرسان سواد رسانه‌ای داشته است.

حامد توکل رییس دفتر نمایندگی استان البرز انجمن سواد رسانه‌ای ایران که به تازگی مجوز فعالیت خود را دریافت کرده با اشاره به اینکه فعالیت‎های ضمنی سواد رسانه‎‎‎‎ای در استان البرز از یک سال پیش با همکاری انجمن سواد رسانه‌ای ایران آغاز شده است، گفت: برگزاری کارگاه‌های سواد رسانه‌ای با محوریت تعلیم و تربیت خانواده‌ها و تولید آثار تصویری اهم فعالیت‌های استان البرز تا کنون بوده است.

وی برگزاری نشست‌های آموزشی و مهارت‌آموزی با همکاری دستگاه‌ها و ادارات مختلف استانی را از برنامه‌های آتی دفتر نمایندگی استان البرز انجمن سواد رسانه‌ای ایران عنوان کرد و افزود: انیمیشن "تو می‌تونی کرونا رو شکست بدی" از تولیدات ما توانست جایزه برگزیده مخزن محتوای مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد را به خود اختصاص دهد.

توکل از همکاری با شهرداری استان البرز در تولید و پخش آگهی‌های آموزشی مهارت سواد رسانه‌ای برای البرزنشینان خبر داد و گفت: متوسط نمره سواد رسانه‌ای در کل کشور تا چند سال پیش ۱۲ بوده است و استان البرز نیز از این قاعده مستثنی نیست که امید می‌رود با صدور مجوز فعالیت رسمی دفتر نمایندگی استان البرز انجمن سواد رسانه‌ای، فعالیت‌های آموزشی مدنظر با سرعت بیشتری عملیاتی شود.

توکل به تدوین برنامه یک‌ساله سواد رسانه‌ای برای استان و عملیاتی نشدن آن به دلایل مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: به منظور انجام فعالیت‌های همسو در حوزه سواد رسانه‌ای و افزایش مهارت همشهریانمان گفت‌و‌گوهایی با نهادها و ادارات استانی انجام شده است.

حامد توکل هدف از ورود خود به حوزه سواد رسانه‌ای استان را ایجاد و برقراری وفاق و همدلی در بین فعالان سواد رسانه‌ای البرز عنوان کرد.

وی گفت خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان اصلی‌ترین مخاطبان ما در زمینه آموزش سواد رسانه‌ای هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز