خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری:

پروتکل ورود گردشگران بین‌المللی در تمام مبادی ورودی اعمال می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۱۸۳

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: پیش‌نویس پروتکل ورود گردشگران بین‌المللی به کشور پس از تایید نهایی ارگان‌های فرابخشی مرتبط طی هفته جاری جهت ورود به مرحله اجرا و عملیاتی شدن، به ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمد قاسمی (مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی) گفت: با توجه به اینکه طی چند ماه گذشته تهیه پروتکل ورود گردشگران بین‌المللی با حضور مستمر معاون گردشگری کشور و مسئولین ارشد نهادهای فرابخشی مرتبط در دستور کار قرار گرفته بود؛ لذا طبق آخرین نشست تصمیم بر آن شده است تا پس از تایید نهایی نمایندگان، متن نهایی شده پروتکل در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب و پس از آن به شکل رسمی و از طریق مجاری ذیربط در کشورهای مختلف اطلاع‌رسانی شود.  

وی در تشریح روند مشابه به منظور تهیه پروتکل ورود گردشگران بین‌المللی در کشورهای مختلف افزود: شیوع ویروس کرونا، صنعت گردشگری جهان را به شدت دچار آسیب‌های جدی کرده و ضرر و زیان‌های مالی هنگفتی به دنبال داشته است؛ بنابراین کشورهای مختلف، جهت کاهش اثرات منفی اقتصادی و همچنین اجتماعی ناشی از همه‌گیری این بیماری، رویکرد همزیستی مسالمت‌آمیز با کرونا را در پیش گرفته‌اند؛ بدین ترتیب که ضمن حفاظت از سلامت جامعه در چنین شرایطی تاب‌آوری اقتصادی را نیز افزایش داده و در این مسیر اقدام به تعریف و تعیین پروتکل‌های پذیرش گردشگران خارجی کرده‌اند. 

قاسمی خاطرنشان کرد: در واقع کشورهای مختلف با تهیه پروتکل مربوطه بستری مطمئن برای ورود گردشگران خارجی فراهم می‌آورند و در بلند‌مدت به این معتقد هستند که روند جابه‌جایی گردشگران در چارچوب ضابطه‌مند امکان‌پذیر خواهد شد.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری همچنین تهیه پروتکل ورود گردشگران بین‌المللی به کشور را تضمین‌کننده سفر ایمن به ایران خواند و اظهار کرد: ساختار تهیه شده می‌تواند به عنوان عامل شفافیت و اعتمادساز بین‌المللی، مشوق و محرک تقاضا برای گردشگران ورودی به کشور باشد. 

قاسمی نقش کمیته تدوین پروتکل مورد نظر با حضور و همفکری مشارکت‌جویانه، مستمر، مجدانه و دلسوزانه نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط شامل وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت و درمان، وزارت صمت، وزارت اطلاعات، وزارت راه و شهرسازی، بیمه مرکزی و پلیس مهاجرت با محوریت دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری را در دستاورد حاصل بسیار موثر خواند و گفت: در ابتدای نشست‌های مشترک برگزار شده، تلاش کردیم با مطالعه و الگوبرداری از نمونه‌های انجام شده خارجی و بومی‌سازی آنها و بهره‌گیری از اقدامات مشابه داخلی، پیش‌نویس پروتکل مورد نظر را تهیه و سپس به صورت جز به جز در جلسات کارشناسی مورد بررسی، مداقه، بحث و تبادل نظر کاملا تخصصی و انطباق با ملاحظات موجود در هر دستگاه و نهاد قرار دهیم تا بالاخره با برآوردن انتظارات تمامی اعضاء پیش‌نویس مذکور نهایی شد. 

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری یادآور شد: تمام تلاش بر آن بوده است تا پروتکل مذکور به صورت جامع تهیه شود؛ به گونه‌ای که کلیه ملاحظات در دو مرحله قبل و بعد از ورود گردشگران مدنظر قرار گیرد. در این پروتکل منظور از گردشگر بین‌المللی ورودی هم گردشگران خارجی ورودی به ایران است و هم ایرانیانی است که از سفر خارجی به کشور برمی‌گردند.

وی افزود: پروتکل ورود گردشگران قرار است در تمامی مرزها و ترمینال‌های ورودی اعم از فرودگاه‌ها، بنادر و پایانه‌های زمینی اعمال شود و بدین منظور پیوست اجرایی برای آن تدوین شده است که ناظر و مجریان هر یک از  وظایف در آن مشخص می‌شوند.

این پروتکل براساس شرایط روز کشور و دانش موجود بهداشتی و به منظور استفاده در دوران بازگشایی مرزها و برداشتن محدودیت‌های ورود گردشگران به کشور پس از فروکش کردن موج جهانی و منطقه‌ای بیماری کرونا تهیه شده است و در صورت تغییر شرایط این قابلیت وجود دارد تا به فراخور مقتضیات زمان به روزرسانی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز