خبرگزاری کار ایران

مدیر‌کل میراث‌ و گردشگری کرمانشاه:

ممنوعیتی برای سفر به کرمانشاه وجود ندارد/ خانه مسافرها و رستوران‌ها در اولویت پلمپ‌ها و اخطارها

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۴۵۷

مدیر‌کل میراث‌ و گردشگری کرمانشاه با اشاره به آنکه تمام اماکن و تاسیسات گردشگری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز و فعال هستند، گفت: ممنوعیتی برای سفر به کرمانشاه وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سفرهای تابستانه آغاز شده است و در این میان استان‌های غربی کشور تبدیل به مقاصد سفر شده‌اند. کرمانشاه نیز از این امر مستثنی نیست و با توجه به فعال بودن تاسیسات و مراکز گردشگری، میزبان مسافران در روزهای کرونایی تابستان است. 

امید قادری (مدیر اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه) با اشاره به آنکه استان کرمانشاه آمادگی پذیرش مسافران تابستانی را دارد، گفت: تمام اماکن و تاسیسات گردشگری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز و فعال هستند. ممنوعیتی برای سفر به کرمانشاه وجود ندارد. البته نظارت‌ها را در روزهای تعطیل بیشتر می‌کنیم تا تمام پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

او ادامه داد: طاق بستان، تمام مراکز گردشگری و بیستون و... باز و پذیرای بازدیدکنندگان هستند.

به گفته قادری، طی نظارت‌های انجام شده در ماه‌های گذشته بیش از ۱۶ واحد اقامتی از جمله خانه مسافرها پلمپ شده‌اند. در این میان بیش از ۴۰۰ مورد نیز اخطار دریافت کردند که بخش خانه مسافرها و رستوران‌ها بیشترین آمار دریافت کننده اخطار را به خود اختصاص داده‌اند.در این میان هتل‌ها کمترین مشکل را داشتند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند. 

او همچنین از برگزاری ۳ رویداد و جشنواره خوراک اصیل کرمانشاهی خبر داد و گفت: از آنجایی که  کرمانشاه ظرفیت‌های بسیاری در حوزه خوراک دارد، به منظور تکمیل پرونده برای ارسال به یونسکو، درصدد برگزاری جشنواره‌های خوراک برآمده‌ایم. کارگاه آموزشی خوراک کرمانشاهی، برگزاری استارتاپ گردشگری خوراک و تجاری‌سازی آن و برگزاری دومین جشنواره گردشگری خوراک کرمانشاهی (کوانگ) از جمله برنامه‌هایی هستند که برای سال ۹۹ در نظر گرفته شده‌اند.

قادری ادامه داد: ضمن آنکه در جشنواره کوانگ لیستی از غذاهای اصیل و خلاقانه کرمانشاهی را دراختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهیم و در پایان داوران به بررسی و داوری مواردی از جمله طعم، سفره‌آرایی، اصالت غذا می‌نشینند و برنده را معرفی خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز