خبرگزاری کار ایران

زمان‌بندی تعطیلی موزه‌های نیاوران برای مقابله با آفات اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۴۵۰

موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران به‌منظور انجام پروژه شناسایی و مقابله یکپارچه با آفات، طبق زمان‌بندی مشخص در روزهای آینده تعطیل خواهند بود.

به گزارش ایلنا، پروژه شناسایی و مقابله یکپارچه با آفات با نظارت واحد حفاظت و مرمت این مجموعه و با همکاری پژوهشگران و متخصصان حشره‌شناسی، مقابله با آفات، مهندسی سلامت و بهداشت محیط از روز پنجشنبه ۱۹ تیر ۹۹ به مدت ۱۰ روز در موزه‌ها، مخازن و ساختمان‌های اداری اجرا می‌شود.

 موزه خودروهای اختصاصی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۹ و ۲۰ تیرماه، موزه کوشک احمدشاهی در روزهای شنبه و یکشنبه ۲۱ و ۲۲ تیرماه، موزه جهان‌نما روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۲۳ و ۲۴ تیرماه، کاخ اختصاصی نیاوران در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۴ و ۲۵ تیرماه و موزه کتابخانه اختصاصی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۶ و ۲۷ تیرماه تعطیل خواهد بود.

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران به دلیل دارا بودن ویژگی باغ‌موزه‌ای و دسترسی‌های مستقیم باغ به معماری و همچنین شیوه نمایش داستانی تاریخی و عدم امکان جانمایی از نظر موارد حفاظتی و نگهداری قابل پیش‌بینی در طراحی موزه‌ای، نیاز به اجرای عملیات دوره‌ای علمی و عملی برای شناسایی و پایش کمی و کیفی عوامل مخل بیولوژیک و همچنین مقابله یکپارچه با آن‌ها با توجه به وجود کلونی‌های انواع حشرات و آفات داشته که این امر با اتکا بر دستورالعمل‌ها و راهبردهای حفاظت پیشگیرانه اماکن تاریخی، به‌صورت منظم در این مجموعه انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز