خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری به ایلنا خبر داد:

سفر تعطیل نیست/ انفرادی سفر کنید/ نرخ تاسیسات گردشگری تا شهریور تغییر نمی‌کند/ مهرماه افزایش قیمت سفر خواهیم داشت

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۶۸۳

معاون گردشگری با اشاره به آنکه درحال حاضر سفر تعطیل نیست، گفت: تاکید بر سفر انفرادی و یا در قالب تورهای کم تعداد است. ضمن آنکه نرخ تاسیسات گردشگری تا شهریور تغییر نمی‌کند اما مهرماه افزایش قیمت سفر خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ ولی تیموری (معاون گردشگری وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) با اشاره به شرایط موجود که به واسطه شیوع ویروس کرونا در حوزه سفر و گردشگری بوجود آمده است، گفت: با پیگیری‌های وزارتخانه میراث و گردشگری در ستاد ملی کرونا و تاثیری که در آزادسازی سفر داشتیم، موفق شدیم دوره قرنطینه را به پایان برسانیم و اکنون با رعایت اصول بهداشتی معیشت مردم را نیز مدنظر قرار دادیم و بحث سفر همراه با رعایت پروتکل‌ها را اجرایی کردیم.

او ادامه داد: از زمانی که امکان سفر ایجاد شد، نظارت‌ها و تاکیدات ما هم درخصوص انجام نظارت‌ها بر تاسیسات گردشگری افزایش یافت. امروز نیز جلسه‌ای با حضور معاونان گردشگری استان‌ها در قالب وبینار برگزار خواهد شد تا نظارت‌ها بر تاسیسات، تورها و هتل‌ها بیشتر شود.

تیموری درخصوص سیاست‌های معاونت گردشگری برای توزیع سفر در شرایط فعلی که خبرها از شیوع مجدد کرونا حکایت دارند، گفت: بر اساس گزارشی که وزارت بهداشت در جلسه کمیته اجتماعی کرونا ارائه داد، بعد از مساجد، دومین بخشی که بیشترین رعایت را در حوزه پروتکل‌های بهداشتی انجام داده‌بود، سفر و گردشگری بود. این مهم پیام روشنی به همراه دارد و نشان می‌دهد که فعالان گردشگری فقط به فکر سفر نیستند و تمام مسائل اخلاقی و حرفه‌ای و بهداشتی را رعایت می‌‌کنند.

معاون گردشگری تصریح کرد: ستاد ملی کرونا، تصمیم درخصوص مسائل مختلف ازجمله سفر را برعهده مقام‌های عالی استان‌ها و حتا شهرها گذاشته است و دیگر به صورت کشوری و در قالب گسترده به سمت تعطیلی نخواهیم رفت. از این رو ممکن است در زمانی که استان یا شهری به واسطه شیوع کرونا، قرمز می‌شود، محدودیت‌هایی برای سفر اعمال کند. البته هیچیک از مقاصد گردشگری و استان‌ها تاکنون محدودیتی برای فعالیت‌های مراکز گردشگری و مرتبط با سفر اعلام نکرده‌اند. ضمن آنکه بیشتر محدودیت‌ها مربوط به برگزاری اجتماع و مراسم‌هایی است که با حضور جمعیت همراه می‌شوند.

او ادامه داد: اینکه گردشگری ماسک بزند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به جنگل یا طبیعت برود مشکلی ایجاد نخواهد کرد. در این میان همچنان تاکید بر سفر در قالب گروه‌های کم تعداد و سفرهای انفرادی است.

تیموری با اشاره به آنکه در شرایط فعلی کمتر امکان برگزاری سفرهایی است که بیش از ۱۰ تا ۱۵ نفر در آن حضور دارند، درخصوص نرخ تورهای داخلی باتوجه به کاهش تعداد مسافرانی که امکان حضور در تور را دارند، گفت: طبیعا هزینه سفر برای همکاران ما بیشتر می‌شود اما از آنجا که ماه‌ها تعطیلی را پشت سر گذاشته‌اند، سعی می‌کنند تخفیف ارائه دهند. البته نباید فراموش کرد که برخی از هزینه‌های سفر مانند حمل و نقل جداگانه محاسبه می‌شود و با وجود آنکه امروزه در جامعه ما هر روز نرخی خاص ارائه می‌شود، اما در حوزه گردشگری، مهر به مهر قیمت‌ها تغییر پیدا می‌کند. می‌توان گفت، تا پایان شهریور امسال قیمت‌های تاسیسات گردشگری تغییر نخواهد یافت اما در مهر ماه افزایش قیمت خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز