خبرگزاری کار ایران

افتتاح پهنه فرهنگی رودکی با اجرای ارکستر ملی ایران/ دو محور فرهنگی-تاریخی در تهران ایجاد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۰۴۴

پیاده‌راه استاد شهریار در قالب فاز اول پهنه فرهنگی رودکی امروز صبح (دوشنبه ۰۲ تیرماه) افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، فاز اول پهنه فرهنگی رودکی با افتتاح پیاده‌راه استاد شهریار صبح امروز (دوشنبه دوم تیر) با حضور جمعی از مدیران فرهنگی و شهری آغاز شد.

پیروز حناچی (شهردار تهران)، محسن هاشمی‌رفسنجانی (رئیس شورای شهر)، پیروز حناچی (شهردار تهران)، سیدمحمدمجتبی حسینی (معاون امور هنری وزارت ارشاد)، مهدی افضلی (مدیرعامل بنیاد رودکی)، برزین ضرغامی (رئیس سازمان زیباسازی)، محمدجواد حق‌شناس (رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران)، زهرا نژاد‌بهرام (عضو شورای شهر)، حمیدرضا نوربخش (مدیرعامل خانه موسیقی)، علی مرادخانی (مدیرعامل موزه موسیقی)، قادر آشنا (مدیرکل هنرهای نمایشی)، هادی مظفری (مدیرکل هنرهای تجسمی)، سیدعباس عظیمی (رئیس برج آزادی)، فرزاد  طالبی (معاون فرهنگی زیباسازی شهرداری تهران)، داریوش ارجمند (بازیگر)، سیاوش طهمورث (بازیگر)، داوود گنجه‌ای (نوازنده)، اردشیر کامکار (نوازنده)، اصغر همت (بازیگر)، فاضل جمشیدی (خواننده)، جلیل فرجاد (بازیگر) و... از حاضران در این مراسم بودند.

در این مراسم ارکستر ملی ایران به رهبری سهراب کاشف و خوانندگی وحید تاج، «سرود ملی ایران» و قطعه‌های «شور عاشقانه» و «ای ایران» را اجرا کرد.

پیروز حناچی در مراسم افتتاح پیاده راه شهریار گفت: پروژه‌ای که امروز افتتاح شد،‌ بخشی از ارتقا و توسعه حوزه قلمرو عمومی شهر تهران است. جایی که انتخاب شده بخشی از طرحی است که به عنوان محور رودکی از آن نام برده می‌شود که از مسجد و مجموعه فرهنگی ولیعصر در تئاتر شهر آغاز می‌شود و تا اطراف تالار وحدت ادامه می‌یابد.

او ادامه داد: اینجا یک زون فرهنگی در اطراف تالار وحدت است و فرصت و بستری برای فضاها و اتفاقاتی است که می‌تواند در فضاهای شهری بیفتد که این قدم اول آن است.

شهردار تهران با بیان اینکه اجرای پروژه بمنظور مناسب سازی فضا برای معلولین به تعویق افتاد، گفت: توصیه می‌کنیم افرادی که به اینجا می‌آیند با توجه به نزدیکی به دو ایستگاه مترو با خودرو به این مکان مراجعه کنند.

او در پاسخ به سوالی درخصوص دستفروشی در این گذر اظهار داشت: فضاهایی که اینچنین کیفی می‌شوند عرضه هر نوع محصولی نیز در آن تحت ضابطه صورت می‌گیرد و ممکن است این اتفاق در برخی از مواقع بیفتد، اما تحت ضابطه خاص این فضا است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه در طرح تفصیلی یک محور فرهنگی-تاریخی دیده شده است،  گفت: تهران براساس طرح تفصیلی و جامع یک محور فرهنگی-تاریخی دارد که از لاله‌زار نو آغاز و به انتهای بازار ختم می‌شود. طبق برنامه مصوب شهر تهران این محور در دستور کار قرار گرفته و محور دیگری به عنوان محور فرهنگی-تاریخی در ری نیز از چشمه‌علی تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در دستور کار است.

پهنه فرهنگی رودکی با همکاری شهرداری منطقه ۱۱، سازمان زیباسازی شهر تهران، شرکت توسعه فضاهای فرهنگی و دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی به‌عنوان یک گذر فرهنگی- هنری در تهران راه‌اندازی شده است. این گذرگاه از شمال به خیابان انقلاب، از جنوب به خیابان نوفل لوشاتو، از شرق به خیابان حافظ و از غرب به خیابان حضرت ولی عصر (عج) منتهی می‌شود که در آن ۳۸ ساختمان تاریخی و ارزشمند شناسایی شده به همین دلیل مرمت و پیرایش شهری برای این محدوده قرار گرفته است.

در این مراسم تنها بخشی از این پیاده‌راه شامل بلوار شهریار از محدوده حافظ تا خیابان خارک افتتاح شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز