خبرگزاری کار ایران

بازسازی بنای امامزاده سلطان سیدمحمد تحت نظارت میراث فرهنگی انجام نشد

asdasd
کد خبر : ۹۲۸۹۱۳

معاون میراث‌فرهنگی استان قزوین گفت: بنای امامزاده سلطان سیدمحمد در فهرست میراث ملی به ثبت نرسیده و اداره کل میراث‌فرهنگی نظارتی بر اجرای پروژه بازسازی آن ندارد.

به گزارش ایلنا، به دنبال انتشار تصویری در خصوص  نحوه بازسازی امامزاده سلطان سیدمحمد قزوین در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ در فضای مجازی، احسان نورانی (معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین) با ارائه توضیحاتی در این خصوص گفت: بنای امامزاده سلطان سیدمحمد در خیابان تبریز و ضلع جنوبی مدرسه سردار واقع شده و یکی از زیارتگاه‌های معتبر شهر قزوین به شمار می‌رود که بر اساس مستندات موجود در دهه چهل به طور کلی و به شیوه جدید بازسازی شده و گنبد روی آن نیز در دهه ۵۰ اجرا و دارای سازه آهنی و کاملا نوساز هست که در سال ۱۳۶۳ توسط استاد تقی عباسپور کاشی‌کاری شده است.

 نورانی با بیان اینکه در خصوص انتساب ساختمان اصلی بنا به دوره‎های تاریخی منبع قابل تاییدی وجود ندارد، اظهار کرد: پروژه بازسازی امامزاده و گنبد آن به صورت فعلی توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و هیات امنای امامزاده در حال انجام است که باتوجه به سازه جدید بنا و ثبتی نبودن آن، اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‎دستی نظارتی بر اجرای پروژه ندارد.

امامزاده سلطان سیدمحمد در انتهای یک کوچه بن‌بست منشعب از خیابان تبریز در مجاورت چند بنای قدیمی ازجمله بنای قاجاری مسجد مدرسه سردار قرار گرفته که اهالی آن را به نام سلطان سیدمحمد می‌شناسند و معتقدند که وی یکی از نوادگان امام جعفر صادق(ع) است. آیینه‌کاری، گچ‌بری و کاشی‌کاری ازجمله تزئینات بنای فعلی امامزاده به شمار می‌روند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز