خبرگزاری کار ایران

معمای اکران اولین فیلم‌ها در روزهای کرونایی/ فرح‌بخش: برای اکران شرط نگذاشتم

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۵۷۹

با گذشت چندین روز از صحبت‌های حسن روحانی مبنی بر بازگشایی سینماها از اول تیرماه، هنوز مشخص نیست که اول چه فیلم‌هایی روی پرده سینماها می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با گذشت چندین روز از صحبت‌های حسن روحانی (رئیس‌جمهور) مبنی بر بازگشایی سینماها از اول تیرماه، هنوز اولین فیلم‌هایی که در سینماها قرار است اکران شود، مشخص نیست.

البته غلامرضا طباطبایی‌نژاد (معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی) در گفتگو با ایلنا اعلام کرد که فیلم‌هایی که تا پیش از این در سینماها اکران شده بودند، اولین کاندیداهای اکران تیرماه سینماها خواهند بود. بر همین اساس اگر فیلم‌هایی نیز از ادامه اکران خود انصراف دهند، بر اساس نظام‌نامه تا شش ماه از اکران در سینماها منع شده و حق استفاده از اکران نوروز را نیز نخواهند داشت.

در تازه‌ترین واکنش‌ها به این موضوع محسن چگینی، تهیه‌کننده فیلم خوب بد جلف ۲ که تا قبل از بسته شدن سینماها در حال اکران بود، اعلام کرد که راضی به ادامه اکران فیلم در شرایط کنونی نبوده و بهتر است که سینماها با فیلم‌هایی که مایل به این اکران هستند کار خود را شروع کنند.

حسین فرحبخش، تهیه‌کننده فیلم زن فرشته‌اند۲ که یکی از گزینه‌های اکران نوروز امسال بود نیز در گفتگویی اعلام کرد که برای اکران این فیلم از تیرماه شرایطی دارد که باید مهیا شود. در چنین شرایطی هنوز خبری از برگزاری جلسه شورای صنفی نبوده و مشخص نیست که چه فیلم‌هایی برای اولین بار روی پرده سینماها می‌روند.

حسین فرحبخش در این باره به ایلنا گفت: هنوز هیچ خبری برای اکران هیچ فیلمی در تیرماه نیست. صحبت‌های بنده هم درباره اکران «زن‌ها فرشته‌اند ۲» اشتباه برداشت شده. بنده برای اکران فیلم شرط نگذاشتم. در واقع گفتم باید شرایط اکران را بسنجیم و بر اساس آن تصمیم بگیریم. در حقیقت باید شورای صنفی تشکیل و شرایط مشخص شود؛ آن زمان با دیدن شرایط شورای صنفی تصمیم می‌گیریم که فیلم را اکران کنیم یا خیر.

وی افزود: وقتی اکنون نمی‌دانیم شرایط چیست، چه شرطی می‌توانیم بگذاریم. شرط ما این است که شورای صنفی تشکیل شود تا متوجه شرایط شویم و بر اساس آن تصمیم بگیریم چراکه تا شورای صنفی تشکیل نشود و ندانیم که شرایط اکران‌ها چیست، هیچ اعلام موضعی نمی‌توان کرد. فعلا هیچ خبر و اطلاعی از شرایط نیست. بنابراین هر حرفی در مورد اکران فیلم بزنیم بیهوده است.

فرحبخش همچنین درباره شرایط اکران آنلاین بعد از بازگشایی سینماها بیان کرد: اکنون اکران آنلاین نسبتا خوب جواب داده. اما باید جلوتر برویم، تا بیشتر بتوان درباره آن صحبت کرد. برخلاف افرادی که فکر می‌کنند با بازگشایی سینماها اکران آنلاین افت می‌کند، به شخصه معتقدم که اتفاقا اگر سالن‌های سینما باز شود شرایط اکران آنلاین خیلی بهتر خواهد شد. چون تبلیغات بیشتری شده و طبیعتا شرایط بهتری ایجاد می‌شود.

این تهیه‌کننده همچنین درباره اینکه آیا در شرایط کنونی راضی به اکران فیلم‌های خود در وی‌او‌دی‌ها می‌شود یا خیر، اظهار داشت: هر فیلمی شرایط خود را دارد و باید ببینیم که شرایط روز چیست. اگر شرایطش فراهم باشد، چرا این کار را نکنم. این‌ها مواردی است که با گذشت زمان و بعد از باز شدن سینماها می‌توان به صورت کارشناسی درباره آنها صحبت کرد چراکه حرف زدن به این صورت هیچ پایه و اساسی ندارد.

وی ادامه داد: در واقع شورای صنفی باید تشکیل شود تا ببینیم چه تصمیمی برای اکران می‌گیرد، کف فروش به چه صورت است، چه فیلم‌هایی می‌خواهند اکران شوند؟ آن زمان می‌توان درباره این موضوعات صحبت کرد.

فرحبخش در ادامه بیان کرد: اتفاق کنونی که به تعطیلی ۴ ماه سالن‌های سینما منجر شده در تاریخ ۶۰، ۷۰ ساله سینمای ایران بی‌سابقه بوده است. حتی امکان دارد که دومرتبه سینما تعطیل شود. بنابراین تا بازگشایی سینماها، تشکیل جلسه شورای صنفی و تا زمانی که دولت نظراتش را مطرح نکرده، تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی درباره این موضوعات غلط است چراکه در وضعیت نامشخصی هستیم و تصمیم‌گیری در این شرایط نامعلوم و مجهول است.

این تهیه‌کننده سینما در پایان گفت: این اتفاق شاید در دنیا هم برای اولین بار رخ داده باشد اما در ایران به صورت مضاعف‌تری نمود پیدا کرده است. در نتیجه باید منتظر ماند و دید که چه تصمیماتی گرفته می‌شود تا براساس آن راجع به فیلم‌ها تصمیم‌گیری کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز