خبرگزاری کار ایران

داوری آثار رسیده به نخستین مسابقه سراسری طراحی پوشاک مدارس

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۶۶۲

آثار رسیده به نخستین مسابقه سراسری طراحی پوشاک مدارس در دو بخش تصویرسازی شامل طراحی‌های خطی و اسکیس و همچنین آثار اجراشده و طرح‌های فیزیکی، مورد داوری قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا، بالغ‌بر 500 اثر رسیده به نخستین مسابقه سراسری طراحی پوشاک مدارس، دوشنبه 12 خرداد در محل انجمن فرهنگی هنری طراحان و تولیدکنندگان پوشاک مدارس، مورد داوری قرار گرفتند.

این آثار در دو بخش تصویرسازی شامل طراحی‌های خطی و اسکیس و همچنین آثار اجراشده و طرح‌های فیزیکی، طی فرصتی سه‌ماهه و از زمان انتشار فراخوان این رویداد به این انجمن ارسال شدند.

اعضای هیئت‌داوران نخستین مسابقه سراسری طراحی پوشاک مدارس شامل فاطمه بهرامی عضو هیئت‌علمی جهاد دانشگاهی و مدرس دانشگاه در بخش عفاف و حجاب، معصومه طلوع زمانی مدرس دانشگاه و از چهره‌های پیشکسوت عرصه طراحی لباس و دوخت در بخش الگو و دوخت، هدی فرهنگ طراح لباس و روانشناس در بخش روانشناسی، لیلا مناف‌پور طراح مد و لباس و مدرس دانشگاه در بخش هنری و مریم احمدی طراح مد  و لباس و مدرس دانشگاه در بخش طراحی، تمامی آثار را طی یک روز مورد داوری قرار دادند.

خلاقیت، نوآوری و ابتکار موجود در مدل، رعایت اصول علمی در حوزه طراحی، استفاده از دانش فنی در الگو و دوخت، ایمنی سلامت و روانشناسی و همچنین عفاف و حجاب ازجمله شاخص‌های داوری بودند.

نوآوری در طراحی، انتخاب مناسب رنگ و تناسب تزئینات و ملحقات لباس در بخش هنری، تناسب خطوط و برش‌ها با کاربرد لباس، ایجاد کیفیت بصری و ارتباط نقش پارچه با مدل در بخش طراحی، قابلیت الگوسازی و تولید انبوه در بخش الگو و دوخت، انتخاب پارچه مناسب ازنظر بهداشت و سلامت و تأثیر طرح لباس در بهداشت روان و نظم‌پذیری دانش‌آموزان و راحتی و کاربردی بودن لباس در بخش روانشناسی و همچنین استفاده مناسب از طراحی متناسب با فرهنگ پوشش اسلامی ایرانی و ایجاد علاقه‌مندی در دانش آموزان به الزامانت پوشش در کشور ازجمله مؤلفه‌های داوری در بخش عفاف و حجاب به شمار می‌روند.

 فراخوان نخستین مسابقه سراسری طراحی پوشاک مدارس، بهمن‌ماه سال گذشته با اهدافی همچون شناسایی و معرفی طراحان برتر پوشاک مدارس کشور، ایجاد فضای رقابتی سالم میان طراحان عرصه مد و لباس در حوزه پوشاک مدارس، تشویق طراحان به ارائه طرح و الگوهای متناسب با نیاز دانش‌آموزان و با در نظر گرفتن شأن جامعه دانش‌آموزی، کمک به ارتقای سطح طراحی پوشاک مدارس با الهام از نمادهای هنر ایرانی اسلامی و کشف استعدادهای نو و همچنین ایجاد بانک اطلاعاتی و معرفی به بخش تولید منتشر شد.

به‌زودی آثار برگزیده این رویداد از سوی انجمن فرهنگی هنری طراحان و تولیدکنندگان پوشاک مدارس ایران معرفی و مورد تجلیل و تقدیر قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز