خبرگزاری کار ایران

کشف 5415 شی‌ء از باند خریدوفروش اموال تاریخی در گنبدکاووس

کد خبر : ۹۱۹۶۰۷

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از کشف و ضبط 5415 شی‌ء از باند خریدوفروش اموال تاریخی در شهرستان گنبدکاووس و دستگیری یک نفر در این ‌ارتباط خبر داد.

به گزارش ایلنا، احمد تجری (مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان) با اشاره به کشف و ضبط 5415 شی‌ء از باند خریدوفروش اموال تاریخی در شهرستان گنبدکاووس، گفت: در پی تحقیقات به‌عمل‌آمده توسط مأموران یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی گلستان مبنی بر خریدوفروش اموال تاریخی در شهرستان گنبدکاووس توسط فردی سودجو و فرصت‌طلب، مأموران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان با همراهی پلیس آگاهی شهرستان گنبدکاووس به محل اعزام شدند.

او خاطرنشان کرد: این مأموران پس از کسب نیابت قضایی موفق شدند در روز پنجشنبه 8 خردادماه با بازرسی از منزل مسکونی فردی سابقه‌دار و حرفه‌ای را در این‌ ارتباط دستگیر و تعداد 5415 قلم اموال تاریخی شامل 5120 عدد سکه، 291 عدد یراق فلزی و 22 عدد ظروف مفرغی کشف و ضبط کنند.

تجری تصریح کرد: این اشیا هنوز مورد کارشناسی قرار نگرفته است و اصالت اشیای کشف شده پس از بررسی متخصصین متعاقبا اعلام خواهد شد.

او یادآور شد: فرد دستگیرشده به همراه اشیای مکشوفه برای سیر مراحل قانونی تحویل پلیس آگاهی شهرستان گنبدکاووس شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان بیان کرد: در راستای جلوگیری از دست‌درازی برخی سودجویان و سوء‌استفاده‌کنندگان به آثار تاریخی و میراث‌فرهنگی در استان، نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان به‌صورت شبانه‌روزی در حال گشت زنی در مکان‌های تاریخی استان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز