خبرگزاری کار ایران

کارگردان فیلم «فاش» مطرح کرد:

به اکران آنلاین اعتماد کنید/ ماجرای واقعی حبس خانگی دو برادر

asdasd
کد خبر : ۹۱۹۰۶۱

کارگردان فیلم کوتاه »فاش» درباره اکران آنلاین فیلم‌ها به دلیل تعطیلی سینماها ناشی از شیوع کرونا گفت: خیلی‌ها مخالف اکران آنلاین هستند اما معتقدم با این حجم ترافیکی که در فیلم‌های تولید شده و آماده اکران وجود دارد باید به فضای آنلاین اعتماد کرد.

احسان مختاری که فیلم کوتاه «فاش» را در سایت ودیو به صورت آنلاین اکران کرده است، درباره این فیلم به خبرنگار ایلنا گفت: ایده «فاش» را از تجربه زندگی خودم نوشته‌ام؛ در واقع این فیلم یک واکنشی بود نسبت به واقعیتی که در زندگی خودم داشتم و مدتی با آن زندگی کردم و توانستم از آن برای نوشتن فیلمنامه تاثیر بگیرم.

نویسنده و کارگردان «فاش»، قصه این فیلم را درباره دو برادر عنوان کرد که مجبور شده‌اند به دلیل وجود آدم‌هایی مزاحم چند هفته‌ای خود را در خانه حبس کنند و افزود: برادر بزرگ‌تر به دلیل اینکه از طرف طلبکارها مورد تعقیب و تهدید است، به خانه برادر کوچک‌تر آمده و آنجا پنهان شده اما با حضور طلبکارها، نظم زندگی برادر کوچک مختل می‌شود. قصه فیلم از شبی روایت می‌شود که طلبکارها پشت در خانه‌اند و می‌خواهند به زور وارد شوند و دو برادر باید در این موقعیت تصمیم بگیرند که چه کنند.

مختاری با اشاره به اینکه پروسه ساخت فیلم یک سال زمان برده است، گفت: پیدا کردن لوکیشن مناسب برای فیلم پروسه زمان‌بری بود؛ در این مدت خانه‌های ساده زیادی می‌دیدم که اغلب برای قصه مناسب نبودند؛ دوبار هم ماکت فیلم را در دو لوکیشن متفاوت ساختم اما موقعیتی که برای فیلم می‌خواستم درنیامد و بیشتر گشتم تا سرانجام لوکیشن موردنظر را پیدا کردم.

او با بیان اینکه برای فیلم‌برداری یک ماه با بازیگران تمرین کرده است، طراحی صحنه را هم پروسه‌ای نسبتا زمان‌بر توصیف کرد و گفت: چون محیط خانه تاریکی مطلق بود باید دست به استفاده از رنگ‌هایی می‌زدیم که بتواند طیف ظریف‌تری روی دیوارهای خانه ایجاد کند و برای همین حدود یک ماه طراحی صحنه طول کشید.

مختاری در زمینه نورپردازی فیلم هم یادآور شد: حدود چهار روز طراحی نور طول کشید؛ چراکه به خاطر شرایط نوری فیلم باید تست‌های متعددی انجام می‌شد و هر روز قسمت‌های مختلف خانه نورسنجی می‌شد تا به کنتراست مطلوب و مورد نظر برسیم.

این کارگردان و فیلمنامه‌نویس جوان درباره اکران آنلاین فیلم‌ها به دلیل تعطیلی سینماها ناشی از شیوع کرونا هم گفت: خیلی‌ها مخالف اکران آنلاین هستند اما معتقدم با این حجم ترافیکی که در فیلم‌های تولید شده و آماده اکران وجود دارد باید به فضای آنلاین اعتماد کرد.

مختاری ادامه داد: تا زمانی که سینماها دوباره باز شود و مردم دوباره به حضور در سالن سینما اعتماد کنند، خیلی از فیلم‌ها می‌توانند فضای اکران آنلاین را تجربه کنند تا در فرصتی که مردم در خانه هستند بتوانند از آن استفاده کنند و بعدها که سینماها به طور کامل بازگشایی شد، فیلم‌هایی که در نوبت هستند در زمان‌بندی اکران قرار بگیرند.

او همچنین در مورد پروژه بعدی‌اش گفت: فیلمنامه جدیدی را نوشته‌ام و منتظرم با مهیا و آرام‌تر شدن شرایط، پیش‌تولید کار را با همان تیم قبلی آغاز کنم. قصه این فیلم هم برگرفته از زندگی خودم و مادرم است و امیدوارم بتوانم در تابستان سال جاری شروع به ساخت آن کنم.

فیلم «فاش» به کارگردانی احسان مختاری محصول سال ۱۳۹۶ است و نوید نوری و پژمان یاوری دو بازیگری هستند که در آن در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فاش تاکنون کاندیدای بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین تدوین و برنده بهترین فیلمبرداری سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، نامزد سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، برنده بهترین فیلمبرداری از پانزدهین جشنواره فیلم دانشجویی نهال، برنده بهترین تدوین از دوازدهمین جشن دانشجویی فیلم سایه، منتخب دوازدهمین جشنواره بین‌المللی Filmsaaz هند و منتخب بیست و دومین جشنواره بین‌المللی Main امریکا شده است.

سایر عوامل این فیلم کوتاه عبارتند از: فیلمنامه: احسان مختاری - حامد حسینی‌سنگری، مدیر فیلمبرداری: حامد حسینی‌سنگری، طراح صحنه و لباس: مجید یوسفی، طراح چهره‌پردازی: محمود دهقانی، صدابردار: محمد کیان‌ارثی، طراح و ترکیب صدا: زهره علی‌اکبری، تدوین: بهنام عابدی، مدیر تولید و برنامه‌ریز: هادی شیخ‌السلامی، تهیه‌کننده: بهنام عابدی - حامد حسینی‌سنگری، محصول: انجمن سینمای جوانان - استودیو فیلم نویز.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز