خبرگزاری کار ایران

زلزله به بناهای تاریخی استان تهران و کاخ سعدآباد آسیب نرساند

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۵۲۵

به گفته مسئولان میراث‌فرهنگی استان تهران و کاخ سعدآباد، با بررسی‌های به‌عمل‌آمده خوشبختانه خسارتی به آثار تاریخی استان تهران وارد نشده است.

به گزارش ایلنا، مرتضی ادیب‌زاده (معاون میراث فرهنگی استان تهران) در مورد آسیب‌های وارده به آثار تاریخی استان تهران براثر وقوع زلزله شب گذشته گفت: مجموعه‌ای از آثار تاریخی نظیر برج و بقاع متبرکه و حمام قدیمی در شهرستان دماوند وجود دارد که ساخت آنان به دوره ایلخانان و سلجوقیان بازمی‌گردد.

او افزود: خوشبختانه در شهرستان دماوند که به مرکز زمین ‌لرزه دیشب نزدیک بوده است، بررسی‌های ما در چندین بنای تاریخی شاخص، تا این لحظه نشانه‌ای از آسیب در اثر زلزله را نشان نداده است.

معاون میراث فرهنگی تهران توضیح داد: برای اطمینان بیشتر از رئیس اداره شهرستان دماوند خواسته شده تا به صورت دقیق و میدانی تمام آثار را مورد بررسی قرار دهند. چنانچه آسیبی وارد شده باشد با ارزیابی دقیق و تعیین میزان خسارات احتمالی، نسبت به تأمین اعتبارات لازم برای ترمیم و بازسازی آن‌ها اقدام خواهد شد.

 کیا پارسا (مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد) نیز گفت: با توجه به وقوع زلزله شب گذشته در تهران، لزوم بازبینی و پایش میدانی از ابنیه و اموال موزه‌ای و فرهنگی مجموعه سعدآباد در دستور کار قرار گرفت و از شب گذشته و صبح امروز، مسئولان، امنای اموال و همکاران موزه با همکاری یگان حفاظت میراث فرهنگی مستقر در مجموعه به پایش جز به جز تمامی ابنیه و کاخ موزه های سعدآباد و مخازن موجود پرداختند.

او با اشاره به قدمت بناهای موجود در این مجموعه اظهار کرد: تدابیری اندیشیده شده تا همکاران ذی ربط در کمیته بحران مجموعه ضمن هماهنگی با ستاد بحران در وزارتخانه هوشیاری و دقت نظر لازم را در رصد و ارائه گزارش های میدانی تا 24 ساعت آینده داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز