خبرگزاری کار ایران

پیروز ارجمند مطرح کرد:

کرونا فرهنگ جهان را دگرگون کرده/ جامعه موسیقی فعالیتش را متوقف نکرده است

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۵۵۹

پیروز ارجمند می‌گوید: نبود استراتژی مواجهه در سیستم‌های فرهنگی دولتی ما باعث می‌شود تا ما نتوانیم این دگردیسی فرهنگی را به فرصت تبدیل کنیم.

به گزارش ایلنا، برنامه ارغنون با موضوع بررسی موسیقی و کنسرت‌های آنلاین، در ارتباط تلفنی با پیروز ارجمند (مدرس دانشگاه، پژوهشگر موسیقی، مولف و آهنگساز) از شبکه رادیویی گفتگو روی آنتن رفت.

پیروز ارجمند با اشاره به آخرین فعالیت‌های خود در حوزه موسیقی، گفت: در دوران قرنطینه سعی کردم به خوبی از فرصت استفاده کنم.

وی افزود: آلبوم‌هایی داشتم که به پردازش و تکمیل پروژه نیاز داشتند و پروژه‌ای در حوزه هنر مهاجرت داشتم که در این ایام آن‌ها را به خوبی پیش بردم.

این پژوهشگر موسیقی با اشاره به اینکه کار هنرمند در هیچ جای دنیا بازنشستگی و از کارافتادگی ندارد، اظهار داشت: کار و فعالیت در زمینه هنر نمی‌تواند تعطیلی را بپذیرد، تا جایی که در شرایط جنگ جهانی اول و دوم تمام سالن‌های اپرا و کنسرت‌ها در دنیا فعالیت می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کرونا امکان برگزاری کنسرت حضوری فراهم نیست، عنوان کرد: در این شرایط بیشتر کنسرت‌ها و فعالیت‌های موسیقیایی در فضای مجازی برگزار می‌شوند.

 ارجمند با اشاره به تعطیلی آموزش‌های موسیقی به دلیل شیوع کرونا، تصریح کرد: تقریبا تمام آموزشگاه‌های موسیقی از اواسط اسفند ماه آموزش‌های مجازی را شروع کردند.

وی تاکید داشت: جامعه موسیقی در شرایط کرونا فعالیت خودش را متوقف نکرده است و بسیار بیشتر از قبل مشغول کار است.

این آهنگساز با اشاره به اینکه از سی سال پیش ما شاهد انتشار موسیقی در فضای مجازی بودیم، عنوان کرد: در ایران از ۵ سال پیش تجربه انتشار موسیقی در فضای مجازی شکل گرفت و کنسرت‌های آنلاین کارهای خود را در کشور شروع کردند.

وی با اشاره به اینکه در دوران شیوع ویروس کرونا فرهنگ جهان درگیر دگردیسی شده است، اظهار داشت: در ۶۰ سال اخیر ما هیچ دورانی را نداشتیم که این‌طور فرهنگ ما مورد جراحی قرار بگیرد.

 ارجمند خاطرنشان کرد: نبود استراتژی مواجهه در سیستم‌های فرهنگی دولتی ما باعث می‌شود تا ما نتوانیم این دگردیسی فرهنگی را به فرصت تبدیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما در دو سال آینده فرهنگ و هنر را جراحی خواهیم کرد، ادامه داد: با توجه به شرایط پیش آمده انتظار می‌رود که اقتصاد هنر دگرگون شود و با روش‌های جدید پیش برود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز