خبرگزاری کار ایران

به سفارش امور سینمایی و تئاتر کانون؛

نمایش‌نامه‌نویسان برای کودکان و نوجوانان دست‌به‌قلم می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۸۰۱

مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون از سفارش نگارش نمایشنامه به نویسندگان مطرح حوزه نمایش نامه‌نویسی کودک و نوجوان برای انتشار و تولید آثار باکیفیت در این مجموعه خبر داد.

به گزارش ایلنا، امیر مشهدی‌عباس (مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون) با اشاره به اهمیت و تأثیر نمایش‌نامه در تولید تئاتر حرفه‌ای برای کودکان و نوجوانان گفت؛ یکی از مسائل و مشکلات موجود در حوزه تئاتر کودک و نوجوان، کافی نبودن متون مناسب و هماهنگ با معیارهای اخلاقی، تربیتی و فرهنگ ایرانی اسلامی برای کودکان و نوجوانان است.

مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون افزود؛ در بهمن سال ۹۸ شرایط سفارش برای نگارش متون مورد نیاز به نویسندگان مورد بررسی قرار گرفت و اوایل اسفند در گفت‌وگو با تعدادی از نمایش‌نامه‌نویسان حوزه کودک و نوجوان، به توافق‌هایی در راستای نگارش نمایش‌نامه با محوریت قصه‌های ایرانی و پرداختن به فرهنگ فولکلور و آیین‌های ایرانی رسیدیم.

مشهدی‌عباس در ادامه از تایید تعدادی از طرح‌های نمایشنامه‌نویسان خبر داد و گفت؛ تاکنون طرح‌هایی با محوریت موضوع‌های پیشنهادی از سوی نویسندگانی چون عباس جهانگیریان، محمد عاقبتی، نسرین خنجری و... پذیرفته‌ شده و هم‌اکنون مراحل پایانی نگارش متون را پشت سر می‌گذارند.

وی خاطرنشان کرد: این آثار پس از دریافت به مرکز تولید تئاتر کانون سپرده خواهد شد و از کارگردانانی که در حوزه تئاتر کودک و نوجوان می‌توانند آثار موفقی را برای سالن‌های تئاتر کانون تولید کنند، دعوت خواهد شد.

مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در پارک لاله تهران، از سال ۱۳۵۱ تاکنون، با تولید تئاتر ویژه مخاطبان خردسال، کودک و نوجوان، در ارتقای سطح و کیفیت‌بخشی به تئاتر و حمایت از هنرمندان عرصه تئاتر کودک و نوجوان فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز