خبرگزاری کار ایران

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی:

تخفیفات ویژه سفر برای کادر درمانی بعد از کرونا/ علاقمندان به سفر در فرصت‌های بعد ار کرونا سفر کنند

asdasd
کد خبر : ۸۸۹۵۷۴

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از تخفیف ویژه برای کادر درمانی در حوزه سفر و اقامت بعد از مهار کرونا در کشور خبر داد.

به‌ گزارش ایلنا، علی‌اصغر مونسان (وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) در گفت‌و‌گوی زنده با برنامه رادیویی پارک شهر از رادیو تهران، گفت: در این مدت گذشته و با شیوع ویروس کرونا، شاهد ایثارگری‌ها و فعالیت‌های ارزشمند کادر درمانی در بیمارستان‌های مختلف کشور هستیم که به‌منظور قدردانی از جامعه پزشکی و کادر درمانی کشور، با همکاری بخش خصوصی بعد از مهار کرونا، تخفیف ویژه‌ای برای آن‌ها در سفر و اقامت در نظر خواهیم گرفت.

پیشنهاد افزایش تعطیلات عید فطر

او ادامه داد: برنامه‌ریزی‌هایی را برای رونق مجدد صنعت گردشگری بعد از مهار کرونا داریم و در نظر داریم در صورت امکان یک فرصت سفر برای همه مردم بعد از مهار کرونا ایجاد شود و از همین رو پیشنهاد افزایش تعطیلات برای عید فطر را به دولت محترم ارائه داده‌ایم.

مونسان تصریح کرد: در سال 98، خوشبختانه شاهد رونق و گسترش صنعت گردشگری بودیم به گونه‌ای که علاوه بر رونق گردشگری داخلی، در 10 ماه نخست سال گذشته، 8 میلیون و 600 هزار گردشگر خارجی به کشور وارد شدند و امید این را داشتیم که تا پایان سال به عدد 10‌میلیون گردشگر دست یابیم اما شیوع ویروس کرونا باعث شد تا این روند رو به جلو متوقف شود؛ اما به‌طور حتم بعد از مهار کرونا و پایان این بیماری برنامه‌های خوبی برا رونق صنعت گردشگری داخلی و خارجی خواهیم داشت.

حمایت‌های دولت از صنعت گردشگری و جبران ضررهای احتمالی

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: در این مدت که شیوع کرونا باعث تاثیراتی بر روی کسب و کارهای مرتبط با صنعت گردشگری شد، به دنبال راهکارهای حمایتی از فعالان این صنعت بودیم که در ابتدا پیشنهادی در خصوص تغییر زمان سفر به جای کنسل کردن بلیت، تور و یا هتل را به عموم مردم مطرح کردیم و خوشبختانه مردم عزیز ما در این خصوص همکاری داشتند و به جای کنسل کردن و دریافت  پول های خود با تاسیسات گردشگری ما همکاری داشتند و زمان رزرو تور یا اقامت خود را به وقت دیگری موکول کردند.

 مونسان گفت: همچنین با همکاری و موافقت دولت محترم مقرر شد، پرداخت‌های مالیاتی و همچنین حق کارفرما در حوزه تامین اجتماعی و نیز تسهیلات بانکی به مدت سه ماه به تعویق بیفتند، این درحالی است که بانک مرکزی نیز با اجرای طرح گام به این حوزه کمک شایانی کرده است.

او در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو با قدردانی از مردم برای کاهش سفرها و قطه زنجیره انتقال ویروس کرونا گفت: از 25 اسفند 98 تا 1 فروردین 99 شاهد کاهش 51 درصدی سفرها نسبت به مدت مشابه بودیم ضمن این که در روز دوم فروردین امسال سفرها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 69 درصد کاهش داشته است که این موضوع نشان‌دهنده همکاری خوب مردم است و من از همه هم‌وطنان‌مان در این خصوص تشکر و قدردانی می‌کنم.

فرصت بازدید مجازی از موزه‌های تهران

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه به بازدید آنلاین از موزه‌ها اشاره کرد و گفت: در این طرح که با همکاری وزرات ارتباطات اجرا می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند از 1 الی 13 فروردین 99 در وبگاه آپارات هر روز به بازدید از یکی از موزه‌های تهران به صورت مجازی بپردازند.

او گفت: نکته حائز اهمیت در این بازدید مجازی این است که بخش‌هایی از موزه‌ها و یا اشیایی که در بازدید حضوری امکان دیدن آن‌ها فراهم نبود، در این بازدید مجازی این فرصت فراهم است و افراد می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند.

مونسان در پایان صحبت های خود خاطرنشان کرد: بعد از مهار کرونا و با پایان یافتن این بیماری، به طور حتم شاهد رونق و اوج گرفتن صنعت گردشگری در کشور هستیم و علاقه مندان به سفر و بازدید از نقاط مختلف کشور می توانند در فرصت های بعدی از جاذبه ها و طرفیت های گردشگری در نقاط مختلف کشور استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز