خبرگزاری کار ایران

عراق و کویت مسافران ایرانی را نمی‌پذیرند/ وضعیت تورهای نوروزی نامشخص است

asdasd
کد خبر : ۸۷۵۹۸۹

عضو کمیته گردشگری دفتر تشخیص مصلحت و عضو کمیته فنی وزارتخانه میراث فرهنگی گردشری و صنایع دستی گفت: از جمعه شرکت هواپیمایی کویتی تماس‌هایش را به ایران قطع کرده و شرکت هواپیمایی عراق نیز جلوی پروازهای ایران را گرفته است و فقط اجازه انتقال زائران عراقی را که از ایران بازمی‌گردند می‌دهد در این میان وضعیت تورهای نوروزی نامشخص است و مردم بلاتکلیف هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی احمدی (عضو کمیته گردشگری دفتر تشخیص مصلحت و عضو کمیته فنی وزارتخانه میراث فرهنگی گردشری و صنایع دستی) با اشاره به آنکه در حال حاضر تورهای زیارتی در حالت معلق به سر می‌برد گفت: طی چند ماه گذشته صنعت گردشگری هر روز با مسائلی روبرو بود که تاثیر مستقیم بر آ‌ن داشت. از افرایش قیمت بنزین و ترور سردار سلیمانی گرفته تا شلیک موشک به هواپیمای اوکراینی و اکنون شریوع ویروس کرونا هر یک به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر گردشگری تاثیر گذاشته است و لطمات غیرقابل جبرانی به وجود آورده است.

او ادامه داد: از طرف ایران ابلاغیه‌ای برای کنسل کردن تورهای ورودی یا خروجی صادر نشده اما بسیاری از کشورهایی که مخاطب ما هستند و به نوعی مقاصد سفر ایرانی‌ها به حساب می‌آیند واکنش‌هایی را در مقابل گردشگران خروجی ایران نشان داده‌اند. به طور مثال عراق از روز جمعه در پذیرش زائران ایرانی خودداری می‌کند و کشوری مانند کویت نیز علاوه بر خودداری از ورود زائران ایرانی، افراد مقیم کویت را که به ایران سفر کرده‌اند وادار می‌کند تا ۱۴ روز در یک کشور ثالث مانند دوبی به صورت قرنطینه بمانند و سپس وارد کویت شوند.

احمدی خاطرنشان کرد: از جمعه شرکت هواپیمایی کویتی تماس‌هایش را به ایران قطع کرده و شرکت هواپیمایی عراق نیز جلوی پروازهای ایران را گرفته است و فقط اجازه انتقال زائران عراقی را که از ایران بازمی‌گردند، می‌دهد در این میان وضعیت تورهای نوروزی نامشخص است و مردم بلاتکلیف هستند.

این عضو کمیته گردشگری دفتر تشخیص مصلحت گفت: ‌عدم ارائه آمار دقیق و روشن نکردن وضعیت توسط مسئولان امر تاثیر زیادی در حوزه گردشگری داشته و ارائه آمارهایی متفاوت که اعداد و ارقام مختلفی را از شیوع کرونا و مرگ‌های به و اسطه این ویروس اعلام می‌کنند، سبب شده تا مخاطبین دچار چالش شوند و در خصوص سفر به ایران و حتی پذیرش گردشگران ایرانی با تصمیمات چالش برانگیز روبرو شود.

او در خصوص تورهای زیارتی ورودی و خروجی ایران که تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته‌اند، گفت: سازمان حج و زیارت به صورت رسمی اعلام کرده که فعلا پروازهای عتبات و تورهای زمینی به مقصد عتبات آلیات بسته شده و مرزها بسته هستند البته تمام این تصمیمات در ازای تقاضای طرف عراقی گرفته شده و آنها از صدور ویزا برای ایرانی‌ها خودداری می‌کنند همچنین بسیاری از تورهای ورودی کنسل شده‌اند اما هنوز آمار دقیقی نداریم.

احمدی خاطرنشان کرد: حجم درخواست‌های لغو و کنسلی سفرهای گردشگران خارجی به ایران بسیار زیاد است و می‌توانم بگویم حداقل ۸۰ درصد تورهای مشهد درخواست کنسلی داده‌اند که بیشتر آنها از کشورهای حوزه خلیج فارس از عمان و بحرین گرفته تا عراق را شامل می‌شود. وضعیت قم نیز بسیار بر این امر تاثیرگذار بوده چراکه محور مواصلاتی گردشگری کشور به حساب می‌آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز