خبرگزاری کار ایران

تصنیف قاجاری در جشنواره موسیقی فجر

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۴۳۲

گروه «همنوازان فاخته» به سرپرستی خشایار پارسا و خوانندگی محب‌علی بخشی در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر روی صحنه می‌روند.

به گزارش ایلنا، گروه «همنوازان فاخته» به سرپرستی خشایار پارسا و خوانندگی محب‌علی بخشی در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه می‌روند.

خشایار پارسا، آهنگساز، نوازنده سنتور و سرپرست گروه موسیقی «همنوازان فاخته» خبر داد: این اجرا در تاریخ دوشنبه ۲۸ بهمن ماه، ساعت ۲۱:۳۰ در سالن فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود که طی آن رپرتواری از تصانیف دوره قاجار تقدیم مخاطبان خواهد شد.

وی افزود: خط فکری مجموعه ما بازسازی آثار دوره تیموری (موسیقی مقامی ایران)، دوره قاجار (موسیقی دستگاهی ایران)، دوره پهلوی و آهنگسازی بر اساس هر دوره است و با بررسی سبک‌ها و شیوه‌های مختلف در موسیقی ایران به دنبال یک امضای هنری در بخش اجرا و آهنگسازی هستیم. و لازم به ذکر می‌دانم که اجرای ما در جشنواره فجر نیز با تمرکز بر روی تصنیف دوره قاجار ارائه خواهد شد.ژ

پارسا در پایان گفت: گروه «همنوازان فاخته» بعد از سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر، آلبوم «تصنیف و ترانه» (تصنیف دوره قاجار و ترانه دوره پهلوی) را رونمایی می‌کند؛ و یک آلبوم با نام محتشم (مکتب منتظمیه دوره تیموری) با صدای مهدی امامی نیز در دست انتشار دارد.

هدایت کلاری (نوازنده رباب)، محمدمهدی شیخ (نوازنده تار)، ابوذر حسینی (نوازنده عود)، آرمان حیدریان (نوازنده کمانچه)، حسین گازر (نوازنده تنبک)، علیرضا رسولی (نوازنده قیچک)، نیما داغمه‌چی (نوازنده تار) و خشایار پارسا (نوازنده سنتور) به عنوان اعضای گروه «همنوازان فاخته» در این اجرا به هنرنمایی خواهند پرداخت.

گروه «همنوازان فاخته» در سال ۱۳۸۶ به سرپرستی خشایار پارسا در شهر تنکابن تاسیس شد، این گروه تا به حال کنسرت‌های متعددی در شهرهای مختلف ایران و خارج از ایران برگزار کرده و تجربه شرکت در چند جشنواره معتبر را داشته است.

کنسرت گروه «همنوازان فاخته»، ساعت ۲۱:۳۰ از تاریخ ۲۸ بهمن‌ماه سال جاری در فرهنگسرای نیاوران تهران روی صحنه می‌رود و تهیه اینترنتی بلیت‌ها با قابلیت انتخاب صندلی از طریق دو سایت tiwall.com و parsbelit.com امکان پذیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز