خبرگزاری کار ایران

ایوبی: هیچ اخطاری از یونسکو درخصوص ژئوپارک قشم دریافت نکردیم/ طالبیان: سعی داریم دستور توقف کار را بگیریم

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۰۲۸

درپی انتشار اخباری درخصوص درخطر بودن ژئوپارک قشم و خروج احتمالی آن از یونسکو، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران،‌ گفت: هیچ چیزی از سوی یونسکو تاکنون درخصوص در خطر بودن یا خروج هیچیک از آثار ایران از فهرست میراث جهانی دریافت نکرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدتی است خبرها از احتمال خروج ژئوپارک جزیره قشم از یونسکو حکایت دارند. خبری که به واسطه عملیات ساخت مرکز پروش میگو در نزدیکی میراث طبیعی ملی و جهانی «غار نمکی» قشم قوت گرفته است.

در این میان حجت‌الله ایوبی (دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران) با تاکید برآنکه هنوز هیچ تاییدی بر خبرهایی که تاکنون منتشر شده‌اند دریافت نکرده‌ایم، گفت: هیچ مطلب یا اخطار یا هر چیز دیگری از سوی یونسکو تاکنون درخصوص در خطر بودن یا خروج هیچیک از آثار ایران از فهرست میراث جهانی دریافت نکرده‌ایم. این مهم درخصوص ژئوپارک جزیره قشم نیز صادق است.

محمدحسن طالبیان (معاون میراث‌فرهنگی کشور) نیز درخصوص مسائلی که درخصوص ژئوپارک قشم مطرح می‌شود، ‌گفت: با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان صحبت کردم و از او خواستم تا شکایتی دراین خصوص تنظیم کند. در این میان،‌ کارشناشان میراث به همراه دادستان عمومی و انقلاب برای بازدید به منطقه خواهند رفت.

او ادامه داد: هرآنچه اتفاق افتاده، که افتاده اما به مدیرکل هرمزگان گفتم که حتما دستور توقف کار را بگیرد تا بتوانیم کارشناسی امر را انجام دهیم و دقیق بررسی کنیم که محل اجرای طرح در حریم گنبد نمکی و ژئوپارک قرار دارد یا خیر و نتیجه نهایی را اعلام کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز