خبرگزاری کار ایران

در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری صورت می‌گیرد:

آزمایش‌های XRF و رادیوگرافی بر روی سکه منحصر به فرد ساسانی-اسلامی

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۷۳۳

آزمایش‌های XRF و رادیوگرافی بر روی سکه منحصر به فرد سیمین، متعلق به دوره ساسانی –اسلامی در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا، داریوش اکبرزاده (عضو هیئت علمی پژوهشکده زبان شناسی، کتیبه‌ها و متون پژوهشگاه و مجری طرح مطالعه و بررسی سکه‌های ساسانی موزه تبریز) با اعلام خبر  انجام آزمایش‌های XRF و رادیوگرافی بر روی سکه منحصر به فرد ساسانی-اسلامی، گفت: این سکه سیمین در مجموعه سکه‌های ساسانی موزه تبریز نگهداری می‌شود.

او با بیان اینکه این سکه از آن هرمزد چهارم بوده و در سال دوازدهم سلطنت وی ضرب شده است، تصریح کرد: آزمایش‌های مورد نظر بر روی این سکه ارزشمند توسط پژوهشگران پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار فرهنگی –تاریخی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، فرح مدنی و فرشته رحیمی در حال انجام است.

این پژوهشگر، درج  عبارت لاحول و .......الله... در ستاره شش پر بر بخش روی سکه را از اتفاقات نادر در سکه‌شناسی دانست و گفت: همچنین این سکه از خلوص نقره کمتری نسبت به سکه‌های شناخته شده برخوردار است.

اکبر زاده در پایان خاطرنشان کرد: نتایج کامل این آزمایشات منتشر و به اطلاع علاقمندان خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز