خبرگزاری کار ایران

واکنش رسانه‌های خارجی به شهادت سردار قاسم سلیمانی

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۸۶۶

بررسی وضعیت رسانه‌های جهان پس از ساعاتی که از انتشار خبر شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی می‌گذرد حاکی از این است که هنوز بسیاری از رسانه ها و تحلیل گران نتوانسته‌اند از بهت ناشی از این عمل وحشیانه بیرون آیند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سر تیتر اکثر خبرگزاری‌ها به خبر عملیات پرداخته و کمتر رسانه‌ای حاضر شده تا تحلیلی در این باب ارائه دهد.

گاردین که صفحه ویژه‌ای با عنوان "بحران ایران-آمریکا" راه اندازی کرده در گزارش‌های مجزایی ابعاد مختلف این حمله را پوشش داده است. 

تحلیلگر گاردین که معتقد بود هنوز برای ارزیابی تبعات این حمله زود است به این اکتفا کرده است که نقشه راه ایران و  آمریکا در خاورمیانه دیگر نمی‌تواند بر مدار سابق باقی بماند و به تبع آن کل منطقه دچار تحول جدی‌ای خواهد شد.

گاردین در گزارش‌های خبری دیگری با اشاره به جزئیات عملیات تاکید کرده شخص دونالد ترامپ هدایت عملیات را بر عهده داشته است.

راشاتودی نیز در گزارش کوتاهی با اشاره به ابراز هم دردی دولت روسیه با دولت و ملت ایران  ضمن اعلام محکومیت این حمله اعلام کرده که آمریکا باید منتظر موج اقدامات ایران باشد.

همین رسانه در گزارش دیگری با تاکید بر اینکه دولت مستقر عراق همراهی کمتری با آمریکا خواهد داشت پیش بینی کرد که احتمالا مواضع پایگاه‌های آمریکا در منطقه دچار تهدید‌های جدی شود.

آنچه در خط تحلیل راشاتودی مهم می نماید این است که روسیه ضمن محکومیت حمله وحشیانه آمریکا نگرانی خود را از تعمیق بیش از پیش بحران ابراز نگرانی کرده است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه هم تلاش کرده تا در سکوت دولتمردان ترکیه موضعی ایجابی یا اثباتی اتخاذ نکرده و به گزارش اتفاق رخ داده، اکتفا کند.

این خبرگزاری نیز  در گزارش‌هایی تلاش کرده تا نشان دهد که شهادت سردار سلیمانی باعث شکل گیری وقایعی می‌شود که در نهایت بحران را در غرب آسیا عمیق تر می کند.

این پایگاه خبری با ارائه گزارشی از آماده باش نیروهای رژیم صهوینیستی در مرز با سوریه از زبان سناتور پارلمان ترکیه نقل کرده است که ترکیه باید از این بحران دور بماند.

وضعیت در خبرگزاری‌های دیگر ترکیه هم به همین منوال است. مثلا ینی هبر در گزارشی با تاکید بر مقام شامخ سردار سلیمانی هم در بدنه حاکمیت و هم نزد مردم نسبت به شدت پاسخ ایران ابراز نگرانی کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز