خبرگزاری کار ایران

خبرهایی از تئاتر؛

«آشپزخانه» حسن معجونی در پردیس تئاتر شهرزاد/لیلی عاج با «نایب‌سرخی‌ها» به شانو می‌رود/دومین جشنواره‌ تئاتر اکبر رادی برگزار می‌شود/بلیت‌فروشی هفته پایانی «فرمالیته»

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۱۰۱

برپایی دومین جشنواره‌ تئاتر اکبر رادی در هفته آخر دی‌، آغاز بلیت‌فروشی هفته پایانی نمایش «فرمالیته»، آغاز دور جدید اجرای «آشپزخانه» حسن معجونی با تلفیق از اجراهای شیراز، رشت و تهران و همچنین اجرای «نایب‌سرخی‌ها» لیلی عاج در تماشاخانه شانو، خبرهایی از تئاتر است.

به گزارش ایلنا، برپایی دومین جشنواره‌ تئاتر اکبر رادی در هفته آخر دی‌، آغاز بلیت‌فروشی هفته پایانی نمایش «فرمالیته»، آغاز دور جدید اجرای «آشپزخانه» حسن معجونی با تلفیق از اجراهای شیراز، رشت و تهران و همچنین اجرای «نایب‌سرخی‌ها» لیلی عاج در تماشاخانه شانو، خبرهایی از تئاتر است.

دومین جشنواره‌ تئاتر اکبر رادی هفته آخر دی‌ برگزار می‌شود

بنا بر اعلام دبیرخانه دومین جشنواره‌ تئاتر اکبر رادی با پیگیری‌های مستمر و برگزاری نشست‌های فشرده دبیر جشنواره و اعضای هیات مدیره بنیاد اکبر رادی با معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران مبنی برانجام تعهدات مالی این جشنواره و مشارکت آن نهاد، مقرر شد این دوره از جشنواره در هفته آخر دی‌ماه ۹۸ برگزار شود.

دبیرخانه‌ دومین جشنواره تئاتر اکبر رادی، با پوزش مجدد از همه شرکت‌کنندگان و متقاضیان حضور در بخش‌های گوناگون این جشنواره به دلیل وقفه ایجاد شده در برگزاری این رخداد فرهنگی هنری و امتنان و سپاسگزاری از معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران برای به انجام رساندن تعهدات مالی جشنواره در آینده‌ای نزدیک، اعلام کرد: طبق هماهنگی‌های جدید و برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده توسط هیات مدیره‌ بنیاد اکبر رادی، دومین جشنواره‌ تئاتر اکبر رادی از ۲۵ تا ۲۸ دی به مدت چهار روز در تهران برگزار می‌شود.

اضافه می شود: براساس هماهنگی‌ها، مذاکرات و توافقات قبلی بنیاد اکبر رادی با حامیان این جشنواره، اداره کل هنرهای نمایشی، مرکز هنرهای نمایشی صدای جمهوری اسلامی ایران (رادیو نمایش)، تماشاخانه ایرانشهر و فرهنگسرای سرو به تعهدات خود پایبند بوده و همکاری‌های لازم  برای برگزاری جشنواره را هم چون قبل انجام می‌دهند.

در روزهای آتی معرفی داوران و نتایج بخش مقالات رادی‌شناسی، معرفی داوران و نتایج آثار پذیرفته شده بخش رادیو رادی و معرفی داوران و نتایج آثار راه یافته به بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره به تدریج اعلام می‌شود.

«فرمالیته» به ایستگاه پایانی رسید

نمایش فرمالیته به نویسندگی و کارگردانی علی صفری هفته پایانی اجراهای خود در پردیس تئاتر شهرزاد را پشت سر خواهد گذاشت، این اثر از ابتدای آذر ماه روی صحنه رفته و تاکنون با استقبال قابل قبولی روبرو شده است.

فرمالیته تازه‌ترین تجربه گروه تئاتر سه گانه روایت شهری است که تنها ۹ نفر جمعیت دارد، شهری که قوانینی در آن لحاظ شده که بر هم زدن هر کدام از آن قوانین تمامیت آن را زیر سوال می‌برد، در قانون اول شهر نوشته شده است: شهر از ۹ نفر جمعیت تشکیل شده که کاهش یا افزایش در آن خلاف قوانین خواهد بود.

صفری نویسنده و کارگردان این نمایش اثر خود را مانیفستی اعتراضی به شرایط موجود در کشور دانسته و کمدی را ابزاری مناسب برای جذب مخاطب در تمامی سطوح می داند، وی با تاکید بر سویه اعتراضی فرمالیته بیش از وجهه تئاتریکال چهارمین اثر خود در سال جاری را به پایان می رساند.

پیش از فرمالیته آثاری همچون کرونوس، آشویتس زنان و جویستیک به نویسندگی علی صفری طی سال جاری اجرا شده اند که در دو اثر کارگردانی نیز بر عهده نویسنده بوده است.

سلاله ارغوان، احسان خان محمدی، هامون خان محمدی، نجمه صفایی، حامد عابدی، شیده غفاریان، نگین فیروزمنش، اریک قاراسمیان، مجید قفلی، امیرعلی گودرزی در این نامیش به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فهرست کامل عوامل نمایش فرمالیته عبارتند از: تهیه کننده: مسعود حمزه ای، طراح لباس: متین کی منش، طراح گریم: رها حاجی زینل، طراح نور: صالح رجایی، طراح گرافیک: مسعود امینی، طراح تیزر: امین یوسفی، دستیار اول کارگردان: محمدامین فرج خواه، موسیقی: مهسا جهانی (ملودیکا)، شهاب پورچراغ (هنگ درام)، سینا هوشمند (کوبه‌ای)، مدیر صحنه: سارا مددی، عکاس: رضا جاویدی، علیرضا محبوبی، اجرای گریم: سما رحمتی، مریم سرهانی، دستیار لباس: مبینا بختیاری

«آشپزخانه» در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود

نمایش «آشپزخانه» نوشته آرنولد وسکر و ترجمه امیرحسین بیات، با کارگردانی حسن معجونی وارد دور جدید اجراهای خود می‌شود. این اثر نمایشی که پیش از این در قالب ۳ نسخه و با حضور بازیگران جوان شهرهای شیراز، رشت و تهران در تالار مولوی به صحنه رفت، از نیمه دی سال جاری اجرای نسخه چهارم خود را آغاز می‌کند.

معجونی در نسخه چهارم نمایش «آشپزخانه»، برآیندی از ۳ نسخه شیراز، رشت و تهران «آشپزخانه» را روی صحنه می‌برد.

این اجرا از نیمه دی در پردیس تئاتر شهرزاد آغاز می‌شود.

دراماتورژی «آشپزخانه» بر عهده مهدی چاکری است و به زودی اخبار و اطلاعات مربوط به بازیگران و عوامل اجرای نسخه چهارم این اثر اعلام می‌شود.

لیلی عاج با «نایب‌سرخی‌ها»به تماشاخانه شانو می‌رود

نمایش «نایب‌سرخی‌ها» به نویسندگی و کارگردانی لیلی عاج و تهیه‌کنندگی حسام‌‌الدین مختاری در تماشاخانه شانو روی صحنه رفت.

قصه این نمایش درباره کارگری است که هنگام گودبرداری پاساژ نایب سرخی کشته می‌شود و حالا بعد از سال‌ها خون‌خواهی او پرده از زمین‌خواری خانواده نایب سرخی برمی‌دارد...

در این نمایش که پروژه پایان ترم کارگاه از ایده تا اجرا خانه هنر کاج است؛ یزدان دارابی، لیلا حسنی، مریم‌ رادپور، سید امین مصلایی، مرضیه انصاری، سید حسن تدینی، مرتضی عبداللهی، نهال حاجیان، سپیده صفایی، امیر صفایی، ندا پهلوان، عسل رضایی به ایفای نقش می‌پردازند.

دیگر عوامل این اجرا عبارتند از: مجری طرح: خانه هنر کاج، مشاور هنری و طراحی: سینا ییلاق‌بیگی، طراح لباس: مهرنوش بلمه، طراح نور: رضا خضرایی، مدیر اجرایی: شایان کائینی، دستیار کارگردان: ناصر ارباب. حدیث حسینی، دستیار طراح صحنه: محمد حسن درباغی فرد، منشی صحنه: شقایق قاسمی، مدیر صحنه: مرتضی عبداللهی، مشاور امور رسانه‌ای: مریم رودبارانی، عکس و ساخت تیزر: گروه تولید خانه هنر کاج.

لیلی عاج پیش از این، نمایش‌های موفق «قند خون» و «کمیته نان» را نیز با تمرکز بر کولبران و مسائل اقتصادی زندگیِ کارگران کارخانه قند، در تئاترشهر و تماشاخانه باران روی صحنه برده بود.

پیش‌فروش بلیت این نمایش در سایت تیوال آغاز شده است. این اثر تا ۱۷ دی هر روز ساعت ۲۱ در تماشاخانه شانو به نشانی خیابان وصال شیرازی، بالاتر از چهارراه طالقانی، کوچه فرهنگی (بهنام) روی صحنه خواهد رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز