خبرگزاری کار ایران

مهرداد رایانی‌مخصوص:

تئاتر مقاومت نیازمند نقشه راه و چشم‌انداز مدون است

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۳۷۰

نویسنده، کارگردان و پژوهشگر تئاتر کشور از ضرورت تدوین برنامه‌ای جامع و هدفمند برای اعتلای جریان تئاتر مقاومت کشور گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهرداد رایانی مخصوص (نویسنده، کارگردان و پژوهشگر تئاتر کشور) با بیان اینکه وضعیت تئاتر مقاومت به طور کلی در سطح کشور مطلوب نیست، گفت: تئاتر مقاومت به‌عنوان جریان مستمر و مداوم در تئاتر کشور حضوری جدی ندارد و بیشتر متکی به اتفاقات مقطعی و مناسبت‌هایی نظیر جشنواره‌ها و وقایع مقطعی است.

عضو شورای سیاست‌گذاری انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس ادامه داد: در تمامی استان‌های کشور نهادها و ارگان‌هایی را نظیر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بسیج هنرمندان کشور داریم که از لحاظ امکانات سخت‌افزاری می‌توانند به بنیاد فرهنگی روایت فتح و انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس کمک کنند.

رایانی مخصوص ادامه داد: به نظرم برای این ارگان‌ها که بودجه و امکانات مادی و معنوی هم دارند کار چندان سختی نباید باشد که برای تداوم جریان مستمر تئاتر مقاومت برای گروه‌های نمایشی استان‌ها یک سالن اجراو یک پلاتو برای تمرین فراهم کنند؛ تجمیع ظرفیت‌های این سه ارگان می‌تواند اتفاقات خوبی را در عرصه تئاتر مقاومت کشور رقم بزند.

او خاطرنشان کرد: درحال حاضر جایگاه انجمن تئاتر این نیست و می‌بایست فراتر از برگزاری جشنواره و اتفاقات مقطعی زودگذر و ناپایدار عمل کند.

این پژوهشگر تئاتر با تاکید بر اینکه «حضور انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس به صورت جدی در سپهر هنرهای نمایشی کشور نیازمند برنامه جامع و مدونی است که می‌بایست عملیاتی و اجرا شود» گفت: این اتفاق باید رخ دهد تا شاهد حضور هنرمندان جوان و بازگشت مجدد هنرمندان پیشکسوت در این حوزه باشیم.

رایانی مخصوص در پایان یادآور شد: انجمن تئاتر در این سال‌ها اقداماتی را در حوزه سیاست‌گذاری‌های کلان انجام داده است؛ مثل سند چشم‌انداز تئاتر مقاومت که متاسفانه ناتمام ماند. این اقدام عمل بسیار خرمندانه‌ای بود و ما نیازمند چنین طرح جامع و مدونی برای اعتلای تئاتر مقاومت در کشور هستیم.

او تصریح کرد: اگر می‌خواهیم چشم‌اندازی برای افق‌های دور دست در آینده داشته باشیم داشتن برنامه‌ای جامع و مدون به انضمام بودجه و امکانات مادی و معنوی، از مواردی است که هم برای تئاتر مقاومت و بالاتر از آن تئاتر کشور مورد نیاز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز