خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد؛

حضور ۱۷ هزار شرکت‌کننده در جشنواره قصه‌گویی کانون/ اجرای رضا کیانیان، گیتی خامنه و مجید قناد

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۳۹۱

سروش صحت گفت: ۴۰۰ برنامه از پخش برنامه کتاب‌باز می‌گذرد و اسم کانون اسمی است که همواره در این برنامه‌ها تکرار شده است. همین موضوع نشان از نقش و تاثیرگذاری کانون در کتاب‌خوانی نسل من بوده است.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری بیست‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور محمدرضا زمردیان (رئیس این جشنواره و معاون فرهنگی کانون و پرورش فکری کودکان و نوجوانان) و سروش صحت (دبیر هنری جشنواره) در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون برگزار شد.

سروش صحت در این نشست گفت: خوشحالم که یکبار دیگر در کانون هستم. ۴۰۰ برنامه از پخش برنامه کتاب‌باز می‌گذرد و اسم کانون اسمی است که همواره در این برنامه‌ها تکرار شده است. همین موضوع نشان از نقش و تاثیرگذاری کانون در کتاب‌خوانی نسل من بوده است.

وی ادامه داد: متاسفانه چند سالی به یک دلایلی نقش کانون در این موضوع کم شد و خوشبختانه در این چند سال اخیر کانون مجدد به نقش خود بازگشته است. سال گذشته از حضور ۱۱ هزار شرکت‌کننده در قصه‌گویی خوشحال بودیم و به حفظ این عدد فکر می‌کردیم ولی امسال این میزان به ۱۷ هزار رسیده که رشد قابل توجهی است.

محمدرضا زمردیان نیز در این نشست اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنم که قطار ۲۲ امین جشنواره قصه‌گویی ایران در حال رسیدن به انتهای خود است. از ۲۶ آذر تا ۳۰ آذر شاهد اجرای شرکت‌کنندگان که به بخش نهایی راه یافتند هستیم. جشنواره دارای بخش‌های مختلف بوده که از رده سنی کودکان تا مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: بخش بین‌الملل ازجمله قسمت‌‌های مهم جشنواره بوده که امسال نیز متقاضیان به حضور در آن به اجرا می‌پردارند. همچنین بخش ۹۰ ثانیه‌ای که سال گذشته به جشنواره اضافه شد نیز امسال نیز ادامه پیدا می‌کند. در این بخش افرادی که نمی‌توانند در جشنواره حاضر باشند، از طریق آیتم ویدیویی داستان خود را برای ما تعریف کرده و فیلم آن را برایمان ارسال می‌کنند.

زمردیان در ادامه بیان کرد: در انتخاب داوران سعی کردیم‌ اتفاقات بهتری را رقم بزنیم و در همه تیم‌های داوران ما نویسندگان حضور دارند. همچنین امسال از قصه‌گویان نوجوان برتر ما نیز به عنوان داور در بخش‌هایی حضور داشتند. چراکه مخاطبان اصلی قصه به شمار می‌آیند.

زمردیان ادامه داد: همچنین امسال بخش قصه‌گویی مهمان را خواهیم داشت که در آن افرادی همچون گیتی خامنه، مصطفی رحماندوست، بهرام شاه محمدلو، سارا روستاپور، مجید قناد و رضا کیانیان به اجرای قصه‌گویی می‌پردازند. همچنین در اختتامیه شگفتانه‌ای خواهیم داشت که همچون سال گذشته که از آقای شاه‌محمدلو تقدیر به عمل آمد، از عزیز دیگر تقدیر به عمل آوریم.

وی درباره بخش بین‌الملل جشنواره نیز توضیح داد: در این بخش ۳۱۳ نفر ایرانی و ۱۹۳ قصه بین‌المللی از کشورهای دیگر متقاضی حضور در جشنواره بودند که بعد از بررسی آثار ۸ قصه‌گوی ایرانی و ۶ قصه‌گوی خارجی انتخاب شدند که دو نفر از ۶ نفر، روز گذشته اعلام کردند که به دلایل شخصی نمی‌توانند حضور پیدا کنند. ۴ شرکت‌کننده خارجی ما از کشورهای ترکیه، لبنان، ژاپن و اسپانیا هستند.

زمردیان در ادامه درباره همکاری با صدا و سیما برای صحبت کردن از قصه‌گویی در طول سال اظهار داشت: ما خیلی علاقمندیم که با صداوسیما در موضوع تبلیغات و موضوعات دیگر قصه‌گویی همکاری داشته باشیم و آنها هم برای این موضوع ابراز تمایل کردند ولی این اتفاق باید در مرحله عمل اتفاق بیفتد. در نهایت امیدوارم بتوانیم با همه سازمان‌های ذی‌ربط که می‌توانند در این موضوع نقش داشته باشند، به همکاری بپردازیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز