خبرگزاری کار ایران

تورج شعبانخانی تشییع شد؛

مردی که شباهتی به سلبریتی‌های امروز نداشت+عکس

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۵۱۱

تورج شعبانخانی (ترانه‌سرا، آهنگساز و خواننده پیشکسوت موسیقی پاپ) صبح امروز چهارشنبه 20 آذرماه با حضور هنرمندان و علاقمندان موسیقی از مقابل تالار وحدت تشییع شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم تشییع تورج شعبانخانی (ترانه‌سرا، آهنگساز و خواننده موسیقی پاپ) صبح امروز (چهارشنبه 20 آذرماه) با حضور محمد اللهیاری (مدیرکل دفتر موسیقی)، علی ثابت‌نیا (مدیرعامل انجمن موسیقی) در محوطه باز تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدای مراسم محمدعلی بهمنی ضمن عذرخواهی از حاضران بابت تاخیرش  گفت: حالم خوب نیست و می‌دانم شما هم حال خوشی ندارید. تورج شعبانخانی انسانی واقعی بود و هم در زمینه دوستی‌هایش و هم در زمینه موسیقی ظرفیت‌های بسیار داشت و زمانی که خبر فوتش را شنیدم، بسیار ناراحت شدم.

بهمنی افزود: خانواده شعبانخانی پس از فوت او از من دلگیر بودند و لازم می‌دانم بابت تاخیر حضورم در مرسم عذرخواهی کنم.

در ادامه مراسم ویگن داوودی (از فعالان پیشکسوت موسیقی پاپ و همکار تورج شعبانخانی) گفت: شعبانخانی هنرمند توانمندی بود. او هم در آثار استودیویی و هم در اجراهای زنده‌اش توانمندی‌های بسیار داشت و همکاری با او برای من افتخار است.

داوودی گفت: طی این مدت کارهای بسیاری را با  همکاری او انجام دادم که خوشبختانه  باعث تولید آثار ماندگار شد.

عبدالجبار کاکایی (شاعر و ترانه‌سرا) در ادامه مراسم پس از خواندن شعری از مولانا رو به حاضران گفت: در بسیاری مواقع فکر می‌کردم هنر ما هنرمندان چگونه می‌تواند نردبان سلوکمان شود که متوجه شدم خیلی از ما اینگونه نیستیم اما من تورج شعبانخانی را استثنا می‌دانم.

وی در ادامه افزود: تورج شعبانخانی طی دو دوره تاریخی آثاری ساخت و با آنها جاودان و ماندگار شد. تورج شعبانخانی بسیار شبیه به هنرش بود و من شاید در زمینه موسیقی با او همکاری نکرده‌ام اما او را می‌شناختم و با او دوست بودم . به او علاقه بسیاری داشتم اما حیف فرصتی دست نداد تا علاقه‌ام به او را اظهار کنم.

کاکایی در پایان صحبت‌هایش گفت: در ماه‌های  آخر زندگی شعبانخانی با  او ارتباط داشتم و حال غم از دست دادنش را به بازماندگان تسلیت می‌گویم.

اکبر آزاد (شاعر و ترانه‌سرا) دیگر سخنران مراسم بود. او با خوانش شعر و متن و خواندن قطعه‌ای یاد تورج شعبانی را گرامی داشت.

در ادامه سیمین غانم (خواننده پیشکسوت موسیقی پاپ) با خواندن شعری از حافظ یاد تورج شعبانخانی را گرامی داشت و گفت: من و تورج شعبانخانی نسبت فامیلی داشتیم و به لحاظ روحی به یکدیگر نزدیک بودیم.

وی افزود: شعبانخانی با وجود مشکلات، همواره برای هنرش ارزش قائل بود. او آثاری ماندگار خلق کرد.

غانم در پایان گفت: به یاد دارم تورج شعبانخانی آخرین بار گفت دلم از روزگار گرفته چون آثارم در جامعه آنطور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفت.

سیدعباس سجادی (شاعر و کارشناس موسیقی) آخرین سخنران مراسم شعبانخانی بود که گفت: تورج شعبانخانی یک شخصیت داشت و بر خلاف سلبریتی‌های امروزی در کار و زندگی شخصی یک شخصیت داشت. حال با مردی وداع خواهیم کرد که انسان بودن را به اوج رساند.

وی ادامه داد: تورج شعبانخانی درک عمیقی از هنر سرزمین‌مان داشت. او به ساخته‌هایش ایمان داشت. خیلی‌ها آثار شعبانخانی را بی‌اجازه خواندند اما او می‌توانست تنها با چند اثرش ماندگار شود و شد. او امروز با کارنامه‌ای پربار از ما خداحافظی می‌کند.

سجادی در پایان گفت: تورج شعبانخانی هنرمندی بود که شعر و کلام را می‌شناخت و برعکس برخی هنرمندان سلبریتی که بدترین و سخیف‌ترین کارها را می‌خوانند با یک ساز و درک عمیق از فرهنگ و هنر سرزمینش جامعه خود را راهبری می‌کرد.

شهرام صارمی، امیرعباس ستایشگر، غلام علمشاهی، آرش نصیری، مهدی افضلی، سیدعباس عظیمی، نیما جوان،  کامران همت‌پور، عبدالجبار کاکایی، خشایار اعتمادی و منصور ضابطیان دیگر هنرمندانی بودند که در مراسم تشییع تورج شعبانخانی حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز