خبرگزاری کار ایران

اعلام وضعیت بودجه و حمایت‌های دولتی از سازمان سینمایی، جشنواره فیلم فجر و بیمه تکمیلی هنرمندان در سال ۹۹

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۰۶۱

دولت امروز میزان بودجه پیشنهادی دستگاه‌های مختلف فرهنگی را در سال۹۹ اعلام کرد. دولت برای سال آینده ۷۴۳/۹۲۴/۰۰۰/۰۰۰ برای ارشاد سهم تعیین کرده است.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، انتشار لایحه بودجه در سال ۹۸ نشان داد میزان بودجه وزارت ارشاد نسبت در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

 در سال ۹۹بودجه کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۷۴۳/۹۲۴/۰۰۰/۰۰۰ تومان پیشنهاد شده است که قرار است در  ردیف‌های مختلف هزینه شود به طور مثال برای بخش صیانت از موسیقی ملی ۵۵/۹۰۷/۸۰۰/۰۰۰ تومان، برای حمایت از برگزاری جشنواره‌های موسیقی ۳/۷۰۰/۰۰۰/۰۰۰تومان و برای کمک به خانه و موزه موسیقی ۲/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰تومان درنظر گرفته شده است.

در بخش بیمه تکمیلی هنرمندان و کمک به صندوق اعتباری هنر برای بیمه تکمیلی نیز ۹۰/۳۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان درنظر گرفته شده است.

بودجه کل سازمان سینمایی ۲۱۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان است که در بخش حمایت از جشنواره ملی و جهانی فیلم فجر ۱۷/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان است. در بخش حمایت از هنر تجربه و اکران فیلم‌های خاص ۲۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان در نظر گرفته شده، در بخش کمک به تشکیلات و نهادهای صنفی و موزه سینما ۱۵/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان، در بخش کمک به گسترش سینمای ملی ۱۳۳/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان پیش‌بینی شده، برای تولید فیلم فاخر ۲۵/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان پیش‌بینی شده، همچنین برای تولید مشترک با دیگر کشورها، ۲/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰در نظر گرفته شده است. برای حمایت از سایر رویدادهای سینمایی نیز ۱۱/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان پیش‌بینی شده است.

در این میان بودجه سازمان تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ۱۵۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان و برای کمک به بیمه پایه مداحان ۱۱/۴۰۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز