خبرگزاری کار ایران

پوستر نمایش «فراکتال» رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۵۴۰

پوستر نمایش «فراکتال» به نویسندگی و کارگردانی مهدی سقا با طراحی محمدجواد قاسمی رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، پوستر نمایش «فراکتال» به نویسندگی و کارگردانی مهدی سقا با طراحی محمدجواد قاسمی در آستانه آغاز نمایش رونمایی شد.

محمدجواد قاسمی که فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته اکوتوریسم بوده پیش‌تر در کارنامه کاری خود همکاری با گروه تئاتر Bit از سال ۹۱ به چشم می‌خورد. همچنین وی کاندیدای جایزه طراحی پوستر و اقلام تبلیغاتی پروژه سینمایی «ملک سلیمان» بوده و کاندیدای دریافت سیمرغ جشنواره فیلم فجر برای گرافیک محیطی پروژه سینمایی «ملک سلیمان» در سال ۱۳۸۹ نیز بوده است.

وی در خصوص طراحی پوستر نمایش فراکتال چنین عنوان کرده است: «پوستر نمایش «فراکتال» براساس هم‌اندیشی با نویسنده و کارگردان این اثر با توجه به فضای ساختاری متن که در یک ساختمان در حال ساخت پیش می‌رود و تسلسل و دور باطل را سوژه میزانسن خود قرار می‌دهد، طراحی شده است، از آنجا که فضای اجرایی این نمایش به من نوعی کابوس را القا می‌کرد و با توجه به برخورد کارگردان و نویسنده «فراکتال» با این اثر کلاسیک اوژن یونسکو، به موازات تعریف ریاضیاتی مفهوم فراکتال، این پوستر سر و شکل کنونی خود را پیدا کرد.

در طراحی و انتخاب بافتی که در پوستر مشاهده می‌کنید سعی شده از المان‌های ساده فراکتالی نیز استفاده شود، و در اجرای آن از برخی آثار «فیونا راس» آرتیست امریکایی، بهره گرفته شده است که از طرفی اصطکاک ساختاری و فرمی مدنظر کارگردان نیز در انتقال اتمسفر اثر رعایت شود و به نوعی بازنمایی اوهام تاریک پادشاهی است که به زوال و مرگ نزدیک می‌شود.»

وی در ادامه افزود: «سعی کردم تا حد ممکن طراحی پوستر نمایش ساده باشد، در نتیجه اتودهای اولیه کار که فضای آبستره داشت را ویرایش کردم، تا برای مخاطب قابل فهم‌تر باشد همچنین فضای زنگ زده و سربی و خالی از امید قصه نمایش را نیز به طراحی اضافه کرده‌ام»

نمایش «فراکتال» با مضمون اجتماعی ساختاری است که هر جزء با کل آن همانند است. این اثر به نویسندگی، طراحی و کارگردانی مهدی سقا و با مجری طرحی آرش فصیح از دوشنبه ۱۸ آذر ساعت ۲۰:۳۰ در کارگاه دکور تالار حافظ روی صحنه می‌رود. علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه بلیت به سامانه ایران نمایش به آدرس irannamayesh.com مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز