خبرگزاری کار ایران

مدیر بنیاد والنسیایی موزه باستان‌شناسی آلی کانته:

حیطه اجتماعی موزه‌ها و ارتباطی که با مردم برقرار می‌کنند، بسیار مهم است

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۸۵۹

مدیر بنیاد والنسیایی موزه باستان‌شناسی آلی کانته در همایش میراث باستان‌شناسی اسپانیا گفت: حیطه اجتماعی موزه‌ها و ارتباطی که با مردم برقرار می‌کنند و هزینه‌ها و پول‌هایی که به این مهم اختصاص می‌یابد بسیار اهمیت دارد چنانچه ما در مارک MARQ این مهم را محقق می سازیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همایش میراث باستان‌شناسی اسپانیا صبح امروز (12 آذر ماه) با حضور سفرای کشورهای شیلی و الجزایر و کاردار سفارت اسپانیا و اساتید دانشگاه آلی کانته و باستان‌شناسان اسپانیایی در موزه ایران باستان برگزار شد.

جبرئیل نوکنده (رئیس کل موزه ملی ایران) با اشاره به برگزاری نمایشگاهی از آثار اسپانیا در موزه ملی ایران گفت: ارتباط بین موزه‌ها و برگزاری نمایشگاه‌های مشترک بین ایران و سایر کشورها مانند اسپانیا روشن ساخت موزه‌ها بهترین و کارآمدترین کانون دوستی بین ملت‌ها هستند دو ملت با سابقه تمدنی بالا به عنوان میراث‌داران بشری، نقاط زیادی برای گفتمان دارند. پاسداشت و حراست از گنجینه‌های ارزشمند و باقی گذاشتن این گنجینه برای آیندگان که میراث‌داران هویت ما خواهند بود، بسیار اهمیت دارد.

او ادامه داد: همنشینی دو ملت در کنار هم با رغبت زیاد شکل می‌گیرد و ایران و اسپانیا دارای چهار صد سال روابط دیرینه و دوستانه با یکدیگر هستند این میراث را باید امروزه به عنوان میراث ناملموس دو کشور حفظ کنیم. بر این باور هستم که دو موزه ملی ایران و آلی کانته با برگزاری نمایشگاه توانستند به زیبایی روابط فرهنگی دو کشور را نشان دهند این دو موزه مانند پلی روابط دو کشور را مستحکم‌تر از گذشته ضمانت کردند.

خوزه لوئیس سولانو (کاردار سفارت اسپانیا در تهران) نیز از نمایشگاه موزه آلی کانته که در موزه ملی ایران برگزار شده است به عنوان نمایشگاهی که دور مهم فرهنگی ایران و اسپانیا را شکل داده است نام برد و گفت: نمایشگاه آلی کانته یک نمایشگاه فوق‌العاده بود و به عنوان نماینده سفیر از همه تشکر می‌کنم.

او ادامه داد: طرفدار موزه‌ها هستم و امیدوارم سال 2019 به خوبی خاتمه پیدا کند نمایشگاه موزه آلی کانته در ایران دو ماه دیگر ادامه خواهد داشت و از موزه و دولت ایران برای همکاری‌ها تشکر می‌کنم.

در ادامه این مراسم از کتاب میراث باستانشناسی اسپانیا که گزیده‌ای از موزه باستانشناسی آلی کانته است، رونمایی شد.

جوزف آلبرت کورتس (مدیر بنیاد والنسیایی موزه باستان‌شناسی آلی کانته MARQ) در خصوص مدیریت میراث فرهنگی به عنوان ابزار توسعه محلی و ظرفیت آن در گردشگری گفت: 400 سال روابط ایران و اسپانیا سبب شد تا امروز گردهم آییم و آنچه که امروز رونمایی شد؛ نشان از فرهنگ دارد چیزی که ما هر روز خودمان را وقف آن می‌کنیم، حیطه اجتماعی موزه‌ها و ارتباطی که با مردم برقرار می‌کنند و هزینه‌ها و پول‌هایی که به این مهم اختصاص می‌یابد بسیار اهمیت دارد چنانچه ما در مارک MARQ این مهم را محقق می سازیم.

او تصریح کرد: در ژوئن گذشته تصمیم‌های مهمی در خصوص مباحث اقتصادی درباره موزه الی کانته در مارک مطرح شد. نظر شخصی من آن است که میراث فرهنگی بخشی از فرهنگ و سنت است و باید میراث فرهنگی پایدار داشته باشیم تا بتوانیم گردشگری پایدار را توسعه دهیم. میراث محلی نمی‌تواند از میراث جهانی جدا شود این مهم در موزه آلی کانته به روشنی هویداست.

کورتس ادامه داد: مراکز موزه‌ها باید برای جلب رضایتمندی مخاطبان تلاش کنند. ارتباط انتشار و افزایش اطلاعات بازدیدکنندگان از جمله اهدافی است که از طریق راه‌های ا رتباطی شبکه‌های اجتما عی و زبان‌های مختلف می‌توان به مخاطبان ارائه داد. ما در آلی کانته ابزارهایی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهیم همچنین امنیت ایجاد کرده‌ایم و کتابخانه بسیار خوبی داریم و مدیریت به گونه‌ای است که موفق شدیم نشان تکیفیت (Q) را دیافت کنیم.

او با اشاره به آنکه علاوه بر آنکه قشر تحصیلکرده و دانشگاهی باید مدنظر مراکز فرهنگی باشند مردم و عموم جامعه نیز باید در حوزه فرهنگ مدنظر قرار گیرند، گفت: در روند تغییر یک جامعه عموم جامعه نقش دارند و باید از طریق فرهنگ در خدمت مردم باشیم تا بتوانیم تغییرات را در همه زمینه‌ها ایجاد کنیم این تغییرات نه فقط در کشور خودمان بلکه در سایر سرزمین‌ها نیز اهمیت دارد.

همایش میراث باستانشناسی اسپانیا با ارائه مقالاتی از خورخه سولر دیاس، خوزه لوئیس توئگو، خوزه پوتیاس، رافائل خیمن و لوئیس مارتین ادامه پیدا کرد.

حیطه اجتماعی موزه‌ها و ارتباطی که با مردم برقرار می‌کنند، بسیار مهم است

حیطه اجتماعی موزه‌ها و ارتباطی که با مردم برقرار می‌کنند، بسیار مهم است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز