خبرگزاری کار ایران

علی رهبری با ارکستر «ازمیر» و همراهی نوازنده مطرح چینی روی صحنه رفت

asdasd
کد خبر : ۸۴۰۶۵۰

تازه‌ترین کنسرت ارکسترسمفونیک دولتی «ازمیر» با رهبری علی رهبری و حضور یکی از نوازندگان مطرح کشور چین پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، علی رهبری آهنگساز و رهبر ارکستر که طی سال‌های اخیر در خارج از کشور به فعالیت مشغول است در تازه‌ترین تجربه رهبری ارکستر خود این بار با ارکسترسمفونیک دولتی ازمیر روی صحنه رفت. در این اجرا «دان زو» نوازنده مطرح کشور چین به عنوان یکی از نوازندگان حضور داشت.

در این کنسرت که به دعوت مرکز هنری «احمد سایگون» شهر ازمیر ترکیه برگزار شد، علی رهبری رهبر سابق ارکسترسمفونیک تهران که مدتی است در شهرهای مختلف اروپایی به اجرای برنامه می‌پردازد با دان زو نوازنده بین‌المللی ویولن از کشور چین قطعاتی روبرت شومان و گوستاومالر را به همراهی نوازندگان ارکستر سمفونیک دولتی ازمیر اجرا کردند.

به گفته علی رهبری ارکستر سمفونیک دولتی ازمیر جزو یکی از بهترین ارکسترهای کشور ترکیه به شمار می‌آید. این ارکستر که از سال ۱۹۷۵ به صورت ارکستر بزرگ سمفونیک فعالیت‌های خود را آغاز کرده تاکنون با اغلب رهبرها و سولیست‌های مشهور جهان همکاری داشته و تورهای مختلفی در کشورهای جهان داشته است.

علی رهبری رهبر و مدیر هنری سابق ارکسترهای سمفونیک بروکسل، پراگ، زاگرب، مالاگا و تهران کنسرت اختتامیه فصل  هنری گذشته و افتتاحیه این فصل ارکستر سمفونیک دولتی استانبول را نیز به عهده داشت. وی تاکنون با بیش از ۱۲۰ ارکستر سمفونیک در قاره‌های مختلف همکاری داشته و در کشور ترکیه نیز  ۱۵ سال همکاری با ارکستر سمفونیک دولتی استانبول و هفت سال با ارکستر سمونیک دولتی انتالیا را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز