خبرگزاری کار ایران

درآمد ۵۰۰ میلیون دلاری ترکیه از صادرات سریال

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۰۸۱

ترکیه در سال ۲۰۱۸ از صادرات و نمایش سریال‌های خود در کشورهای دیگر بیش از ۵۰۰ میلیون دلار درآمد داشته و این امر به گسترش زبان ترکی نیز کمک کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کشور ترکیه از سال ۱۳۵۴ (۱۹۷۵ میلادی) ساخت سریال‌های کشور خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۶۰ (۱۹۸۱ میلادی) اولین سریال خود را به کشور فرانسه فروخت. امروز این کشور پس از آمریکا بزرگترین صادرکننده سریال‌های تلویزیونی به دیگر کشورهاست؛ به شکلی که در سال ۲۰۱۸ بیش از ۷۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان از روسیه و چین تا آمریکای لاتین سریال‌های ترکیه را تماشا کردند. به عنوان مثال سریال سده باشکوه (حریم سلطان) در بیش از ۷۰ کشور به نمایش درآمده و ۵۰۰ میلیون نفر به تماشای آن نشستند.

نمایش سریال‌های ترکیه فقط در عربستان سعودی و مصر ممنوع است. در سال ۲۰۱۸ بیش از ۵۰۰ میلیون دلار درآمد ترکیه از صادرات سریال بوده و همچنین براساس هدفگذاری انجام شده تا سال ۲۰۲۳ درآمد ترکیه از صادرات سریال به یک میلیارد دلار خواهد رسید.

صادرات سریال‌های ترکی باعث گسترش فراگیری زبان ترکی و استانبولی نیز شده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی به دلیل بالا بودن هزینه آموزشگاه‌های زبان در کشورهای مختلف همچون ایران و همچنین گران بودن استفاده از معلم خصوصی بسیاری از علاقمندان زبان ترکی و همچنین کسانی که دوست دارند تا به این کشور سفر کنند، زبان ترکیه را از طریق این سریال‌ها فرامی‌گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز