خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه حراج باران با ۹۴ قطعه هنری و تاریخی افتتاح شد/ گران‌ترین اثر ۵ تا ۶ میلیارد تومان

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۰۶۰

بخش نمایشگاهی چهارمین حراج خوشنویسی و هنرهای اسلامی ایرانی باران در مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا، روز سه‌شنبه ۲۱ آبان ماه بخش نمایشگاهی چهارمین حراج خوشنویسی و هنرهای اسلامی ایرانی باران در مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن آغاز به کار کرد و در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه جمعی از اساتید خوشنویسی مانند محمد سلحشور، یدالله کابلی، علی‌اشرف صندوق آبادی و... به همراه جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر خوشنویسی حضور داشتند.

علی‌اشرف صندوق آبادی (نایب‌رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران) در ابتدای این مراسم گفت: باید خوشحال و خرسند باشیم که امروز این جمع باشکوه برای افتتاح چهارمین حراج باران در این محل حضور دارند. حراج باران می‌تواند در حوزه اقتصاد هنر بسیار مؤثر باشد و از طرفی هنرمندان ما انگیزه بیشتری پیدا می‌کنند و خلق آثار ماندگاری را شاهد هستیم. در این نمایشگاه می‌توان به‌وضوح این آثار فاخر را دید و توجه به این حوزه از سوی بانویی خوش‌فکر و اندیشمند که عاشقانه در این راه گام برمی‌دارد جای قدردانی دارد.

پس‌از آن محمد سلحشور (خوشنویس) گفت: خوشنویسی روز به روز به طرف تکامل می‌رود. مدیر حراج باران انسانی است که عاشقانه برای خوشنویسی فعالیت کرده و چهارمین نمایشگاه حراج باران را به زیبایی تدارک دیده است.

یدالله کابلی نیز در ادامه گفت: سرزمین ما به‌عنوان مظهر خوشنویسی شناخته می‌شود و در همه جای دنیا هنر خوشنویسی مؤلفه معرفی فرهنگ و هنر ایران است و در تمام موزه‌ها و کتابخانه‌های دنیا نمونه‌های خوشنویسی ایرانی وجود دارد.

پس‌ازآن مرتضی گودرزی دیباج در بخشی از سخنان خود گفت: اگر حامی هنر نباشد کار هنری پیش نمی‌رود. متاسفانه شرایط نا امن فرهنگی باعث می‌شود مجموعه‌داران ما و کسانی که پشت‌صحنه جامعه هنری هستند نمی‌خواهند چندان دیده شوند. درحالی‌که حوزه اقتصاد هنر و فعالان آن که کمتر دیده می‌شوند باید موردتقدیر قرار بگیرند و از طرف دیگر باید افراد دیگری که تردید دارند به جمع این حامیان بپیوندند را وارد این جمع کنیم.

محبوبه کاظمی (مدیر حراج باران) نیز گفت: علاوه بر گروه‌های مختلفی که در این جریان مشارکت دارند، یک گروه مهم از همراهان ما مجموعه‌دارانی هستند که بسیار کمک می‌کنند و با جمع‌آوری این آثار به فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی کمک به‌سزایی می‌کنند. برای توسعه فرهنگی نمی‌توان فقط به وجوه نمایشگاهی، بدون نتایج اقتصادی فکر کنیم. نتایج اقتصادی می‌تواند در توسعه و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی بسیار مثمرثمر باشد.

در نمایشگاه حراج باران آثار متنوعی به نمایش درآمده است که توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کند. گران‌ترین اثر حاضر در حراج چهارم یک تابلوی خط و نقاشی هندی است که  ۵ تا ۶ میلیارد تومان قیمت گذاری شده و بر روی دیواری قرمز که با رنگ‌های درون تابلو هماهنگ شده است، خودنمایی می‌کند. قطعات خوشنویسی کوچک و بزرگ، متعلق به دوران قدیم یا آثار جدید در این نمایشگاه دیده میشود. آثاری از اساتید شناخته‌شده خوشنویسی معاصر مانند غلامحسین امیرخانی، یدالله کابلی، علی‌اشرف صندوق آبادی، کیخسرو خروش و... نیز در این مجموعه به چشم می‌آید.

علاقه‌مندان به تماشای این آثار فرصت دارند روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه به مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن مراجعه کنند و پس‌ازآن در روز جمعه ۲۴ آبان ماه مراسم حراج باران برگزار می‌شود.

نمایشگاه حراج باران با ۹۴ قطعه هنری و تاریخی افتتاح شد/ گران‌ترین اثر ۵ تا ۶ میلیارد تومان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز