خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

توضیح مدیر پخش حوزه هنری درباره نمایش فیلم اکسونامی در مشهد

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۰۳۴

غلامرضا فرجی (مدیر پخش حوزه هنری) درباره نمایش مستند "اکسونامی" در مشهد توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فیلم مستند اکسونامی در روزهای گذشته در سینما هویزه مشهد در حالی اکران شد که این فیلم پروانه نمایش نداشت و نمایش آن بدون پروانه باعث اعتراضات سینماگران شد و حتی سازمان سینمایی نیز با ابلاغیه‌ای بر جلوگیری از نمایش آن تاکید کرد.

غلامرضا فرجی (مدیر پخش حوزه هنری) با اشاره به اینکه این فیلم فقط یکبار در سینما هویزه مشهد به نمایش درآمده، گفت: اجرای هر برنامه‌ای جدا از نمایش فیلم‌های در حال اکران در سالن‌های سینما منوط به کسب مجوز از وزارت ارشاد و اداره ارشاد هر استان است و سینمای هویزه نیز مانند سایر سینماها از این امر مستثنی نیست و باید در چارچوب قانون عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه اجرا و نمایش این فیلم در سینما هویزه مشهد نیز منوط به کسب مجوز از اداره ارشاد شده بود، ادامه داد: براساس پیگیری‌های ما، سازندگان فیلم اکسونامی حدود سه هفته پیش تقاضای نمایش و پروانه را به وزارت ارشاد ارسال کرد بودند اما به دلیل مشکلات فنی، نسخه‌ای که باید بررسی می‌شده دیر به دست ارشاد رسیده است. از سوی دیگر همزمان با روز 13 آبان قرار بود یک برنامه ویژه‌ای برای بزرگداشت این روز که روز مبارزه با استکبار جهانی است انجام بشود.

فرجی افزود: فیلم اکسونامی یک فیلم انتقادی و چالشی درباره آمریکا و غرب است. در زمان نمایش فیلم نیز اکران عمومی نبوده بلکه دعوت‌های خاصی انجام شده و کسانی که برای تماشای فیلم آمده بودند از قبل دعوت شده و جزو نخبگان فرهنگی، طلاب، دانشجویان، مشاوران خانواده و صاحب‌نظران عرصه فرهنگی بودند و هدف برنامه برگزاری یک نشست تحلیل و کارشناسی بوده و اصلا نمایش عمومی و دعوت عام نداشتند.

وی ادامه داد: از آنجا که نمایش عمومی نبوده، بلیت‌فروشی نداشته و همچنین دعوت‌ها انجام شده بود و صدور مجوز دچار تاخیر شده بود، مدیران هویزه مشهد طی تماس تلفنی با اداره ارشاد مشهد هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهند و مجوز ضمنی را می‌گیرند و فقط یک بار فیلم را نمایش دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز