خبرگزاری کار ایران

در مراسم تشییع ابراهیم آبادی مطرح شد؛

تعداد بازیگرانی که در پذیرفتن یک نقش اول به پول فکر نکنند، کم شده است+عکس

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۸۴۲

مراسم تشییع ابراهیم آبادی (بازیگر سینما و تئاتر) صبح امروز با حضور سینماگران، اهالی رسانه و خانواده این بازیگر در ساختمان شماره 2 خانه سینما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی دهکردی، عضو انجمن بازیگران سینمای ایران طی سخنانی با ابراز تاسف از درگذشت ابراهیم آبادی گفت: ما همچنان در غم از دست دادن داریوش اسدزاده هنرمند خوب کشورمان هستیم که داغدار مردی دلنشین و هنرمند شدیم. آبادی جزو اولین کسانی بود که خارج از کشور درس بازیگری مدرن را فراگرفت.

وی ادامه داد: اگر امروز سینمای ما و دنیای بازیگری از اعتبار چشمگیری برخوردار است به دلیل راهی است که افرادی همچون ابراهیم آبادی آن را هموار کردند و اندیشه نوین را وارد دنیای بازیگری کردند.

وی ادامه داد: به هر خاطره‌ای که از آبادی به یاد می‌آوریم لبخند روی لبمان می‌نشیند و من به شخصه هیچ خاطره تلخی از او ندارم. او علاوه بر بازیگری یک مدافع صنفی خوب برای سینما و بازیگران سینمای ایران بود و همیشه در راه دفاع از حقوق صنفی در صحنه حاضر بود.

عزت اله رمضانی‌فر بازیگر سینما و از دوستان ابراهیم آبادی نیز گفت: ابراهیم آبادی یکی از ممتازترین چهره‌های سینمایی و تئاتر بود و یک شخصیت طناز داشت. فردی منضبط و باشرف بود که علاقه زیادی به هنر و سینما داشت و به خاطر هنر و سینما خانه و کا شانه‌اش را در تبریز رها کرد و به تهران آمد.

حبیب اسماعیلی تهیه‌کننده و بازیگر سینما نیز گفت: باید در زمان زنده بودن بازیگرانی همچون ابراهیم آبادی از تجربیات آنها استفاده کرد. او از جمله بازیگرانی نبود که اولویت اولش در پذیرفتن یک نقش سینمایی پول باشد امری که متاسفانه امروز در بین بازیگران سینما بسیار کم شده است.

نرگس آبیار کارگردان سینما نیز طی سخنانی گفت: متاسفانه ما هر ماه و هر هفته در حال از دست دادن سرمایه‌های فرهنگی خود هستیم و هنرمندانی همچون آبادی کسانی بودند که باید در زمان حیاتشان از آنها می‌آموختیم و امروز متاسفانه بدون آنکه از تجربیات آنها استفاده کنیم از میان ما رفتند.

رضا ناجی از دوستان ابراهیم آبادی نیز گفت: من شاگرد ابراهیم آ‌بادی بودم و بازیگری را از او یاد گرفتم او یک مرد به تمام معنا خوب و عاشق بازیگری بود.

داماد ابراهیم آبادی نیز از طرف خانواده از کسانی که در مراسم حضور داشتند، تشکر کرد و گفت: از همه کسانی که امروز در این مراسم حضور پیدا کردند و همچنین کسانی که در مدت بیماری مرحوم آبادی جویای احوال ما بودند و ما را یاری کردند تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: من 15 سال است که از نزدیک با ابراهیم آبادی معاشرت دارم. او دو ویژگی بزرگ داشت یکی اینکه معتقد بود باید انسان در هر شغلی که دارد بهترین باشد و دوم اینکه به علم فکر می‌کرد و دائم توصیه می‌کرد که به کسب علم و دانش بپردازیم.

در پایان این مراسم نماز میت بر پیکر مرحوم ابراهیم آبادی قرائت شد و پیکر وی برای تدفین به قطعه هنرمندان بهشت زهرا منتقل شد.

مراسم یادبود وی سه شنبه 14 آبان از ساعت یک الی 3 بعد از ظهر در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز