خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری اجلاس مجاهدان در غربت مطرح شد:

کسی که برای اشتغال تلاش می‌کند مجاهد است/ دولت‌ها هرگز در حمایت از مقاومت پایدار نبودند

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۸۴۴

نشست خبری چهارمین اجلاس مجاهدان در غربت صبح امروز در لانه جاسوسی برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد تهرانی مقدم (دبیرکل اجلاس مجاهدان) طی سخنانی با اشاره به نقش مهم امروز ایران در جهان و منطقه گفت: سوال بزرگ در نزد افکار عمومی داخل کشور این است که ما در سوریه چه می‌کنیم و با همه مشکلات اقتصادی که کشور دارد، چرا باید در سوریه هزینه کنیم؟!

وی ادامه داد: در پاسخ به این سوال باید بگوییم که حضور ما در سوریه کمک به مسلمان است و از طرف دیگر یک راهبرد استراتژیک است و اگر امروز ما در سوریه و لبنان نبودیم باید در مرزهای خود با داعش می‌جنگیدیم.

تهرانی مقدم ادامه داد: امروز در جنوب لبنان با کمک ایران صدها موشک در زیر زمین قرار گرفته و آماده شلیک است و اگر اسرائیل خطایی کند حزب‌الله لبنان موشکها را بر سر اسرائیل آوار خواهد کرد.

در ادامه شجاعی فر (مدیر علمی اجلاس و نماینده شیخ زکزاکی) گفت: از ابتدای انقلاب منظور امام برای صدور انقلاب این نبود که با قدرت نظامی انقلاب را صادر کنیم بلکه منظور این بود که با فرهنگ و رسانه، فرهنگ انقلاب ایران صادر شود.

وی ادامه داد: امروز نیز نقش رسانه‌ها بسیار مهم است. چرا رسانه‌های دنیا نباید از مقاومت مردم یمن، بحرین، نیجریه، مجاهدت‌های شیخ زکزاکی حرفی بزنند؟ ما در اجلاس مجاهدان در غربت می‌خواهیم صدای این مجاهدان را به گوش مردم برسانیم نه دولت‌ها. زیرا دولت‌ها پایداری ندارند و یک روز حمایت می‌کنند و یک روز حمایت نمی‌کنند.

وی با اشاره به نفوذ رژیم صهیونیستی در جهان و لزوم مبارزه با آن گفت: به طور مثال زمانی که ما زکزاکی را برای درمان به هند فرستادیم در بیمارستانی که در هند بود پزشک معالج عبری صحبت می‌کرد و حتی می‌خواستند با یک آمپول به او و همسرش صدمه وارد کنند.

شجاعی‌ فر با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: مجاهد امروز فقط شهدا و مدافعان حرم نیستند بلکه کسانی که امروز برای اعتلای ایران تلاش می‌کنند و مثلا علیرغم مشکلات دولتی کارگاهی را آماده می‌کنند و 500 بیکار را مشغول می‌کنند، مجاهدت کرده‌اند و کسی که برای حل مشکلات مردم تلاش می‌کند، مجاهد است.

وی ادامه داد: امروز رسانه در دنیا تبدیل به صنعت شده و ما باید قدر رسانه‌های خود را بدانیم و از آنها حمایت کنیم و اگر کشوری مثل عربستان با همه جنایت‌هایی که می‌کند در دنیا رسانه‌ها از او حمایت می‌کنند برای این است که از پول‌هایش برای رسانه خرج می‌کند.

سالاریان‌زاده (دبیر اجرایی همایش) نیز گفت: دو سال اول همایش مجاهدان در غربت فقط در یک روستا برگزارش شد و امسال با محوریت مقاومت در کشورهای کشمیر، بحرین، یمن، لبنان، نیجریه و با حضور بیش از 180 مهمان از کشورهایی همچون آرژانتین، آمریکا، نروژ، الجزایر، کلمبیا، عربستان، پاکستان، روسیه و افغانستان به مدت یک روز در دامغان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: سفیر یمن، نماینده حزب‌الله لبنان، نماینده النجبا عراق، شیخ عیسی قاسم، دختران شیخ زکزاکی، خانواده شهید حججی و هشت خانواده مدافع حرم در این اجلاس به عنوان مهمان ویژه حضور دارند. همچنین از هشت فرمانده برگزیده مقاومت تجلیل خواهد شد. پیش از آغاز مراسم نیز کنفرانس سه ساعته خبری به زبان فارسی و عربی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز