خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری فرهنگی روز دوشنبه ایلنا می‌خوانید:

کمونیسم بانی قحطی و ستیزه‌جویی است/ می‌خواهند از جیب مردم بر آثار هنری مالیات وضع کنند/به اسم رسانه‌‌ پول نمی‌دهیم محتوا برایمان مهم است/تهدید سوانح طبیعی برای آثار تاریخی و باستانی کشور/ایرلندی‌ها برای حضور در ایران به تحریم آمریکا توجهی ندارند

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۷۹۵

گزارشی پیرامون مساله قانون مالیات بر ارزش افزوده در تئاتر، گفتگو در رابطه با نسبت کمونیسم، جنگ و فقر، گفتگو با رئیس آژانس‌های گردشگری ایرلند درباره سفر ایرلندی‌ها به ایران، صحبت‌های معاون مطبوعاتی درباره کاغذ و مسائل توزیع آن به رسانه‌ها، تهدید سوانح طبیعی برای آثار تاریخی و باستانی کشور، جلسه هیات مدیره انجمن تهیه‌کنندگان مستقل از جمله مطالبی است که امروز در سرویس فرهنگی خبرگزاری ایلنا منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گزارشی پیرامون مساله قانون مالیات بر ارزش افزوده در تئاتر، گفتگو در رابطه با نسبت کمونیسم، جنگ و فقر، گفتگو با رئیس آژانس‌های گردشگری ایرلند درباره سفر ایرلندی‌ها به ایران، صحبت‌های معاون مطبوعاتی درباره کاغذ و مسائل توزیع آن به رسانه‌ها، تهدید سوانح طبیعی برای آثار تاریخی و باستانی کشور، جلسه هیات مدیره انجمن تهیه‌کنندگان مستقل از جمله مطالبی است که روز دوشنبه هشت مهر در سرویس فرهنگی خبرگزاری ایلنا منتشر شده است.

می‌خواهند از جیب مردم بر آثار هنری مالیات وضع کنند

ماه‌هاست بلایی به نام مالیات بر ارزش افزوده بر سر خانواده تئاتر نازل شده و اقتصاد لرزان و کم توان این هنر را با مشکلات مضاعفی رو‌به‌رو کرده است؛ اما مشکل در همین‌جا خلاصه نمی‌شود. در حالی معاونت هنری، اداره‌کل هنرهای نمایشی و خانه تئاتر از رایزنی با کمیسیون اقتصادی مجلس برای طرح حذف ارزش افزوده از تولید آثار هنری و اضافه شدنش به قیمت بلیت تئاتر سخن می‌گویند که نعمت احمدی (حقوق‌دان) کسر این مالیات ۹ درصدی را خلاف قانون معافیت مالیاتی فعالیت هنری می‌داند.

کمونیسم بانی قحطی و ستیزه‌جویی است

استاد دانشگاه جرج میسون (برایان کاپلان) معتقد است که کمونیسم باعث بروز قحطی شدید و جنگ داخلی می‌شود. استاد موسسه تحقیقات اجتماعی دانشگاه بوستون هم معتقد است که کمونیسم به مجازات تولیدکنندگان و یارانه دادن به افرادی که هیچ نقشی در تولید ندارند منجر خواهد شد.

ایرلندی‌ها برای حضور در ایران به تحریم آمریکا توجهی ندارند

اروین ژیل، یکی از توراپراتورهای فعال ایرلندی، می‌گوید: دولت ایرلند در تصمیم‌گیری برای سفر دخالت نمی‌کند. ما خیلی واضح و بی‌طرفانه به این موضوع فکر می‌کنیم و هر جا که دل‌مان بخواهد، می‌رویم. در ایرلند، خودمان برای سیاست‌هایمان تصمیم‌ می‌‌گیریم و به حرف دیگران گوش نمی‌دهیم. مردم ایرلند از آمدن و سفر کردن به ایران صرفا به دلیل آنکه آمریکا قوانین خود را وضع می‌کند، باز نمی‌مانند.

رسانه‌ها خوداظهاری کنند تا بدانیم کاغذها کجا هستند/ به اسم رسانه‌‌ پول نمی‌دهیم محتوا برایمان مهم است

معاون مطبوعاتی گفت: ما اعلام کردیم از پنج هزار تن کاغذی که توزیع شده است، هر رسانه سهم خود را اعلام کند و حتی آنهایی هم که کاغذ دریافت نکردند این موضوع را اعلام کنند تا به این صورت مشخص شود که کاغذها کجا هستند.

سوانح طبیعی تهدیدی جدی برای آثار تاریخی و باستانی کشور

عضو هیئت مدیره انجمن مخاطره شناسی ایران گفت: بسیاری از آثار تاریخی به دلیل قرار گرفتن بر روی گسل، در معرض خطر زلزله هستند، بنابراین طرح این موضوع که در آینده شاهد تخریب آنها بر اثر زلزله، سیل، نشست زمین و... نباشیم، دور از ذهن است.

مسئولان سینمایی به وظیفه خود در قبال پیشکسوتان سینمای ایران عمل کنند

مرتضی شایسته (سخنگوی انجمن تهیه‌کنندگان مستقل) با اشاره به جلسه اخیر این انجمن گفت: در این نشست هیات مدیره انجمن از تهیه‌کننده جوان و خوشفکر رضا درمیشیان که از اعضای انجمن نیز است، به خاطر تولید فیلم داریوش مهرجویی، تشکر و قدردانی کرد. هیات مدیره اعتقاد داشت که این گام توسط درمیشیان به عنوان شاگرد استاد مهرجویی، حرکتی قابل تحسین است و اگر همه شاگردان استادان بزرگ به چنین اقدامی متوسل شوند، بی‌گمان تولیدات فاخری به سینمای ایران هدیه خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز