خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری فرهنگی روز دوشنبه ایلنا می‌خوانید:

تلاش جهان برای زدودن آثار ترور از چهره تمدن باستانی ایران/قطعات نوستالژیک و ماندگار دوران جنگ/تاکید بر ورود وزارت میراث برای تبدیل ساختمان‌های میدان مشق به موزه/درگذشت نوازنده چیره‌دست سرنا/برنامه تعطیلی تئاترشهر

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۶۷۹

گزارشی از آمفی‌تئاتر ۱۸۰۰ ساله پالمیرا؛ پیش و پس از حمله داعش، گزارشی از آثار موسیقایی دوران دفاع مقدس، گفتگو با معاون میراث فرهنگی کشور درباره مسائل میدان مشق، انتشاری یادداشتی به مناسبت تولد محمد رضا شجریان، ارسال اقلام تبلیغات گردشگری به ۳۰ کشور بازار هدف، درگذشت برات صلاحی؛ نوازنده چیره‌دست سرنا، برنامه تعطیلی تئاترشهر همزمان با شهادت امام زین‌العابدین (ع) و اعلام شدن برنامه‌های هفته گردشگری در استان تهران از جمله مطالبی است که امروز در سرویس فرهنگی خبرگزاری ایلنا به انتشار رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گزارشی از آمفی‌تئاتر ۱۸۰۰ ساله پالمیرا؛ پیش و پس از حمله داعش، گزارشی از آثار موسیقایی دوران دفاع مقدس، گفتگو با معاون میراث فرهنگی کشور درباره مسائل میدان مشق، انتشاری یادداشتی به مناسبت تولد محمد رضا شجریان، ارسال اقلام تبلیغات گردشگری به ۳۰ کشور بازار هدف، درگذشت برات صلاحی؛ نوازنده چیره‌دست سرنا، برنامه تعطیلی تئاترشهر همزمان با شهادت امام زین‌العابدین (ع) و اعلام شدن برنامه‌های هفته گردشگری در استان تهران از جمله مطالبی است که روز دوشنبه اول مهر ماه در سرویس فرهنگی خبرگزاری ایلنا به انتشار رسیده است.

تلاش جهان برای زدودن آثار ترور از چهره تمدن باستانی ایران+فیلم و عکس

این صحنه خون‌ها به خود دیده و این اولین بار نبود که صحن نمایش پالمیرا شاهد نمایشی چنین وحشیانه و خونریز می‌شد. قرن‌ها پیش، وقتی رومیان بر آن استیلا داشتند، گلادیاتورها در آن به جنگ هم می‌رفتند تا مرگ‌شان شور و شعف تماشاچیان را دو چندان کند. اما این بار داستان فرق می‌کرد؛ داعش ۳۷ نفر را نه‌تنها در مقابل تماشاگران آمفی‌تئاتر پالمیرا، که در برابر چشم تمام جهانیان کشت.

قطعات نوستالژیک و ماندگار دوران جنگ+فیلم و صوت

طی هشت سال جنگ تحمیلی هنرمندان بسیاری به تولید آثار مختلف پرداختند و این اتفاق کم و بیش در همه هنرها رخ داد اما آنچه بیش از هر چیز در ایجاد روحیه شجاعت و ایثارگری مردم و رزمندگان موثر بود آهنگ‌ها و قطعاتی است که طی همکاری هنرمندان آن دوران ساخته شده‌اند که در این میان تنها برخی ماندگار شده‌اند و همچنان قابل شنیدن هستند.

تاکید بر ورود وزارت میراث و گردشگری برای تبدیل ساختمان‌های میدان مشق به موزه

درحالی که حدود یک هفته از انعقاد تفاهم‌نامه شهردار تهران و وزیر امور خارجه درخصوص میدان مشق می‌گذرد، معاون میراث فرهنگی کشور از عدم اطلاع از انعقاد این تفاهم‌نامه خبر داد و تاکید کرد: باتوجه به آنکه درخصوص تبدیل برخی ساختمان‌ها به موزه صحبت شده، باید تفاهم‌نامه سه‌جانبه منعقد می‌شد.

محمدرضا شجریان و آثار ماندگار او+صوت و عکس‌

امروز یکم مهرماه زادروز خسرو آواز ایران محمدرضا شجریان است. او طی سال‌های فعالیتش در عرصه موسیقی طی همکاری با هم‌نسلانش آثار ماندگاری از خود به جا گذاشته است.

ارسال اقلام تبلیغات گردشگری به ۳۰ کشور بازار هدف

در هفته گردشگری توزیع و ارسال اقلام تبلیغاتی به سفارتخانه‌ها یا رایزنی‌های فرهنگی ایران در ۳۰ کشور بازار هدف صورت می‌گیرد. اقلام تبلیغاتی کشورها حسب اولویت و زبان و محصول گردشگری متفاوت خواهد بود.

برات صلاحی، نوازنده چیره‌دست سرنا دارفانی را وداع گفت

برات صلاحی (نوازنده سرنا و هنرمند پیشکسوت موسیقی مقامی تربت جام) که مدتی در بستر بیماری بود، صبح امروز دوشنبه یکم مهرماه در شهر مشهد دارفانی را وداع گفت.

برنامه تعطیلی تئاترشهر همزمان با شهادت امام زین‌العابدین (ع)

سه اثر نمایشی به صحنه رفته در تالارهای مختلف مجموعه تئاتر شهر روز سه‌شنبه دوم مهر به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام زین العابدین (ع) اجرا نمی‌شوند.

برنامه‌های هفته گردشگری در استان تهران اعلام شد

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران گفت: برنامه‌های هفته گردشگری (۵ الی ۱۲ مهر) با توجه به شعار سال که با محوریت آموزش و مهارت از سوی معاونت گردشگری کشور پایه‌گذاری شده است، در دو بخش جامعه عام شامل تمام شهروندان و جامعه خاص فعالین و دانشجویان صنعت گردشگری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز