خبرگزاری کار ایران

واکنش داریوش ارجمند به دستمزد‌های یک میلیاردی بازیگران/ تلویزیون باید یقه تهیه‌کنندگان را بگیرد که از کجا بودجه آورده‌اند؟

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۴۵۱

داریوش ارجمند ضمن بیان اینکه پرداختن به فساد اقتصادی در سریال‌ها می‌تواند در مبارزه با ورود پول‌های کثیف به عرصه هنر موثر باشد، گفت: بر این باورم که تلویزیون می‌داند قضیه فساد‌های مالی و پول کثیفی که وارد هنر ما شده، چیست، وگرنه حتماً پرس و جو می‌کردند تا ببینید تهیه‌کننده‌ای که دستمزد یک میلیاردی به بازیگر خود می‌دهد از کجا آورده است؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، سریال «مرضیه» به کارگردانی فلورا سام سریال مناسبتی شبکه دو برای ایام محرم بوده که قرار است با موضوع فسادهای اقتصادی و پولشویی روی آنتن شبکه دو سیما برود. داریوش ارجمند که یکی از بازیگران اصلی این مجموعه است در جمع خبرنگاران درباره آن توضیحاتی را ارائه داد.

تلویزیون در خصوص «مفاسد افتصادی» مسئول است

داریوش ارجمند (بازیگر سینما و تلویزیون) در پاسخ به این سوال که ساخت سریال‌هایی با موضوع فسادهای اقتصادی و پولشویی چه تاثیری در جامعه می‌تواند داشته باشد، به خبرنگار ایلنا گفت: پرداختن به این مسائل و داستان‌ها می‌تواند در مبارزه با ورود پول‌های کثیف به عرصه هنر خیلی موثر باشد. روایت این نوع داستان‌ها در سریال‌ها می‌تواند تأثیر زیادی روی فرهنگ مردم در این زمینه بگذارد.

این بازیگر با تاکید بر اینکه تلویزیون باید در این زمینه قدمی بردارد، اظهار داشت: تلویزیون، سینما و نمایش خانگی همه زیر نظر یک سری ممیزی‌ها فعالیت دارند. من بر این باور هستم که تلویزیون خود می‌داند قضیه فساد‌های مالی و پول کثیفی که وارد هنر ما شده است، چیست وگرنه حتماً پرس و جو می‌کردند تا ببینید تهیه‌کننده‌ای که دستمزد یک میلیاردی به بازیگر خود می‌دهد از کجا آورده است؟

داریوش ارجمند در ادامه خاطرنشان کرد: فکرش را کنید کارگردانی که در یک برنامه تلویزیونی به عنوان مهمان رو به روی دوربین سیما می‌نشیند و می‌گوید به من ربطی ندارد پولی که به من می‌دهند از کجا آمده است، در واقع کارگردان نبوده، بلکه یک مرده‌شور است. به همین خاطر است که برایش تفاوتی ندارد که مرده چه کسی را می‌شوید.

وی همچنین با تاکید بر اینکه فساد مالی باید در محصولات فرهنگی و سیما نیز بررسی شود، اظهار داشت: سیما نباید فقط به سریال‌سازی اکتفا کند، بلکه تلویزیون اتفاقاً باید یقه فلان تهیه‌کننده را بگیرد و بپرسد که از کجا بودجه آورده‌اید؟ چه آثاری که در تلویزیون پخش می‌شود و چه آن‌ها که بیرون از تلویزیون تولید می‌شوند، همه آدم‌هایی هستند که با تلویزیون همکاری دارند. تلویزیون و وزارت فرهنگ و ارشاد در این زمینه مسئول هستند و باید پاسخگو باشند. مفاسد اقتصادی هر روز بیشتر می‌شوند و مرضیه نمونه‌ای از آن را روایت می‌کند.

بنیاد روکی توانایی اداره خودش را هم ندارد

ارجمند در ادامه صحبت‌های خود از طرح وزارت ارشاد برای ادغام موسسه هنرمندان پیشکسوت در بنیاد رودکی به شدت انتقاد کرد و گفت: اصلا نمی‌دانم چرا باید چنین کاری کنند؟ یک نفر بیاید و در این باره توضیح دهد که چرا باید این ادغام صورت پذیرد و ما به عنوان زیرمجموعه با بنیاد رودکی یکی شویم؟ اگر از من نظر بخواهید رودکی حتی خودش را هم نمی‌تواند اداره کند، البته شاید این کار دلیل خاص خودش را داشته و احتمالا برای یک نفر  شغلی در نظر گرفته‌ شده است.

وی با تاکید بر اینکه بازیگران پیشکسوت در این باره اعتراض‌هایی نیز داشتند، تصریح کرد: ما به محض اینکه این خبر را شنیدیم، اعتراض کرده‌ایم. خود من به تنهایی نامه پر از انتقادی در این خصوص نوشته‌ام. چندی پیش مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت به حالت قهر مسئولیتش را رها کرده و رفته است و تا امروز هم به موسسه نیامده است.

مسئولان چرا از کسی سوال نپرسیدند؟

بازیگر نقش «مالک اشتر» با اشاره به اینکه منتظر جوابی برای اعتراضات خود هستند، گفت:  موسسه هنرمندان پیشکسوت یک هیئت امنا دارد که اعضای آن از پنج وزارتخانه هستند. به نظر من  وزیر ارشاد به تنهایی نمی‌تواند درباره آن تصمیم گیری کند. می‌توان به صراحت گفت که ارشاد برای این تصمیم حتی با یکی از این اعضا هیئت امنا صحبت نکرده است و نظری از این افراد در این باره نپرسیده است.

وی درخصوص بازیگران تازه کاری که به عرصه سینما و تلویزیون می‌آیند و پیشکسوت‌ها را به عنوان الگو قرار می‌دهند، هم عنوان کرد: می‌گویند چشم این افراد به ماست تا مشکلاتی که سر راه هنر است را از میان برداریم، باید بگویم چشم این افراد به ما پیشکسوتان هنر نیست، بلکه بیشتر چشم‌شان به شبکه‌های ماهواره‌ای مانند شبکه «جم» است.

ارجمند در مورد اینکه چرا امروز هنرمندان جوان ما به جای تلویزیون خودمان چشم‌ امیدشان به‌دنبال شبکه‌های ماهواره‌ای است، اظهار داشت: من نباید این سوال را پاسخ بدهم بلکه این شما هستید که باید بروید و این سوال‌ها را از مدیران تلویزیون بپرسید. من هر وقت که برای بازی در یک پروژه تلویزیونی دعوت می‌شوم کار و پروژه را خوب بالا و پایین می‌کنم. سر و شکلش را نگاه می‌کنم اگر با دلم جور در آمد با آن بازی می‌کنم و اگر به دلم نشست. هیچ وقت من را در آن کار نمی‌بینید.

وی درپایان گفت: من جزو افرادی هستم که حاضرم از بی‌کاری و بی‌پولی سنگ به دل ببندم و شب‌ها گرد بخوابم اما منت کسی را نکشم. از همین تریبون اعلام می‌کنم که خواهرزاده و پسرخاله و داماد هیچ‌کس نیستم اما پسر و پدر و همه چیز خودم هستم. مطمئنا اگر داماد کسی بودم سرمایه‌گذاری چون سرمایه‌گذار «شهرزاد» می‌شدم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز