خبرگزاری کار ایران

مهدی سیف‌جمالی در گفت‌و و با ایلنا اعلام کرد:

دوشغله بودن حمید قبادی دلیل تغییر او بود نه موضع‌گیری‌های صداوسیما/ وضعیت مطالبات مردم در حوزه مد و لباس رضایت‌بخش نیست

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۰۰۷

با تغییر دبیر کارگروه مد و لباس کشور، مهدی سیف‌جمالی معتقد است: قبادی به دلیل دو شغله بودند تغییر کرد و موضع‌گیری‌های صدا و سیما درخصوص مدو لباس عامل تغییر قبادی نبوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام مهدی سیف‌جمالی (سرپرست کارگروه مد و لباس کشور) درخصوص دلایل برکناری حمید قبادی (دبیر پیشین کارگروه مد و لباس کشور) گفت: صحبت برکناری در میان نبود و دلیل اصلی این تغییر به خاطر دو شغله بودن حمید قبادی انجام شد چراکه او در حال حاضر مشاور اجرایی معاونت امور هنری است و به لحاظ قانونی با تضاد روبه رو بود. برای آنکه قوانین به طور کامل انجام شود، قبادی باید یکی از این شغل‌ها را تحویل می‌داد. بر اساس صلاح‌دید‌ها، دبیری کارگروه مد و لباس کشور را تحویل داد.

او درخصوص دوشغله بودند و سمت مشاوره‌ای که قبادی در معانت امور هنری دارد، گفت: این سمت در سیستم و چارت اداری وزارت ارشاد عنوان شده و به عنوان شغل محسوب می‌شود. از آنجا که از انتصاب آقای قبادی به سمت مشاور اجرایی معاونت امور هنری چند ماه بیشتر نمی‌گذرد، این تغییر و تحولات کمی زمانبر بود و اکنون شاهد تغییرات پیش آمده؛ هستیم.

 سیف‌جمالی که پیش از این، مدیرعامل بنیاد ملی مد و لباس را برعهده داشت درخصوص دلایل انتخاب او به عنوان سرپرست کارگروه مد و لباس کشور اظهار کرد: با توجه به نزدیک‌بودن فعالیت من با موضوعات مد و لباس شاهد صلاح دیده شد تا انتخاب دبیر جدید، سرپرستی این بخش را من برعهده داشته باشم تا شخص دیگری به عنوان دبیر معرفی شود. این احتمال وجود دارد که من به عنوان دبیر معرفی شوم یا آنکه شخص دیگری به عنوان دبیر این کارگروه اعلام شود.

او درخصوص موضع‌گیری‌های صداوسیما طی ماه‌های گذشته درخصوص موضوع مد و لباس و همزمان شدن آن با تغییر قبادی از دبیری کارگروه مد و لباس کشور گفت: فکر نمی‌کنم این امر تاثیری در این تغییرات داشته باشد. چیزی جز دوشغله بودند آقای قبادی مطرح نبود. حاشیه‌‌سازی‌ها و  گمانه‌زنی‌هایی که انجام می‌شود خلاف واقع است.

سرپرست کارگروه مد و لباس کشور با تاکید برآنکه در سمت تازه پیگیر قانون ساماندهی مد و لباس کشور خواهد بود، تصریح کرد: این قانون در سال ۸۵ تصویب و طی سال‌های گذشته درحال اجرا بود. سعی دارم کاستی‌ها را  جبران و بخش‌های مهم را قوت بخشم. نیاز است تا نهادهای حقوقی ماندن وزارت صمت، آموزش و پرورش، صداوسیما و... که از اعضای کارگروه هستند با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشند. نهادهای فرهنگی و علمی باید دست به دست هم بدهند و موضوع مد و لباس را نهادینه کنند.

سیف جمالی خاطرنشان کرد: نیاز است تا آسیب شناسی دقیقی در حوزه مد و لباس انجام شود و سپس برنامه‌های اجرایی و عملیاتی را ذکر کنیم. مطالعات پژوهشی و پیمایش نیاز است. موضوع تولید باید مورد توجه قرار گیرد و حمایت‌های لازم که باید از سوی بانک‌ها و صمت انجام شود، مشخص گردد چراکه درحال حاضر تولیدکنندگان از عدم حمایت کافی ناراضی هستند.

او درخصوص شرایط فعلی مد و لباس کشور گفت: با یک بررسی کوتاه و ناچیز می‌توان به این نتیجه رسید که آنچه که مردم در حوزه مد و لباس مطالبه می‌کنند و زمینه تولید باید به نحوی باشد که پوشش مردم را تامین کند، مورد رضایت نیست. هرچند کارهای خوبی طی سال‌های گذشته انجام شده اما کافی نبوده. اگر جلوی قاچاق لباس گرفته و از تولید حمایت می‌شد، شرایط بهتری را شاهد می‌بودیم. گرانی پارچه، قاچاق و حمایت از طراحان موضوعاتی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز