خبرگزاری کار ایران

میزبانی خانه هنرمندان از «کاشی هفت رنگ»/ استفاده از کولاژ براى قصه‌گویى، براى اولین بار در سینماى ایران

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۴۹۷

«کاشی هفت رنگ» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مینا سلیمی یکشنبه ۱۳ مرداد ساعت ۱۹ در خانه هنرمندان نمایش داده می‌شود.

به گزارش ایلنا، «کاشی هفت رنگ» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مینا سلیمی یکشنبه ۱۳ مرداد ساعت ۱۹ در خانه هنرمندان نمایش داده می‌شود.

«کاشى هفت رنگ»، برای اولین بار در سینمای ایران از کولاژ برای قصه گویی استفاده کرده است. باتوجه به پیچیدگی‌های دیجیتالی که در این فیلم وجود دارد، ساخت آن نزدیک به ۴ سال طول کشیده و تنها برای یک بار نمایش مجوز گرفته است.

«کاشی هفت رنگ» فیلمی تجربی بوده که داستانش در دو دوره صفوی و معاصر پیش می‌رود. در این فیلم از برخی تصاویر سریال‌های "شیخ بهایی" و "روشن تر از خاموشی" نیز استفاده شده است.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: ماهدخت نویسنده‌ای بوده که در نوشتن کتابی درباره عصر صفوی به مشکل برخورده است. او طبق رسمی قدیمی روز سال نو را در مسجدی از همین دوره (مسجد شیخ لطف‌الله) می‌گذراند که ناگهان صدایی از کاشی پشت سرش می‌شنود و از طریق این کاشی به یک داستان از هزار و یک شب دید پیدا می‌کند و روزهای دیگر را نیز از کاشی‌های دیگر می‌بیند. این دخل و تصرف مشکلاتی را برای کسانی که در آن دوره به سر می‌برند به وجود می‌آورد تا اینکه گروهی برای حراج گذاشتن کاشی‌ها وارد مسجد می‌شوند و ماهدخت را گرفتار منشوری از رویا و واقعیت می‌کنند.

این فیلم در لوکیشن‌های مسجد شیخ لطف الله و کاخ عالیقاپو فیلمبرداری شده است.

مینا سلیمی کارگردان و نویسنده این فیلم، متولد تهران و فارغ التحصیل دانشگاه گلد اسمیت لندن در رشته هنرهای زیباست و کاشی هفت رنگ اولین فیلم بلند او به شمار می‌آید. مینا سلیمی در حوزه هنرهای تجسمی نیز فعالیت دارد. این فیلمساز نمایشگاهای متعددی از مجسمه‌هایش در بریتانیا برگزار کرده است.

 بعد از رونمایى از "کاشى هفت رنگ" در خانه هنرمندان، نشست نقد و بررسى این فیلم با حضور آرش خوشخو و حسام مقامى کیا برگزار خواهد شد.

مسعود دلخواه، مینا سلیمی، آریا توسلی، مصطفی بهشتی و آریاز ذولفقاری از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. همچنین داستان این فیلم با صداى ابولحسن طحامی، کتایون اعظمی، حسین نورعلی، حمید منوچهری و امیر منوچهری روایت مى‌شود. منوچهر زنده دل و زنده یاد بهرام زند، در کاشى هفت رنگ حضورى افتخارى دارند.

از دیگر عوامل این اثر می‌توان به: مینا سلیمی (نویسنده، کارگردان ، تهیه کننده و تدوینگر)، علی رنجبر(مدیر فیلمبرداری)، پورنگ ثقفى(آهنگساز)، سپهر ملک( طراح صدا)، ریچارد کیویت نیو فسکی(مشاور کارگردان)،فرنوش آباء(مشاور رسانه) و میترا زمانى(مسئول روابط عمومى) اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز